משבר גיל 4 חודשים

בעבודה שלי עם הורים כיועצת שינה וותיקה עזרתי לאלפי תינוקות ופעוטות שחוו רגרסיות גדולות במהלך השנה הראשונה לחייהם. אחת הרגרסיות הקשות ביותר בשינה של קטנטנים שגורמת לשיבושי שינה קשים ביום ובלילה, והמון אי שקט, היא הרגרסיה של גיל 4 חודשים.

חשוב לדעת שבגיל הזה קטנטנים עוברים שינויים והמערכות השונות בגוף שלהם מגיעות לבשלות בהדרגה. בעקבות כל השינויים האלה גם הרגלי השינה של קטנטנים עלולים להשתנות לחלוטין. לעתים קרובות בגיל הזה הורים מתחילים לשים לב שהשינה של הילדים שלהם השתבשה לחלוטין, הקטנטן התחיל להתעורר המון בלילה, כמעט ולא ישן כל היום וההרדמות שלו הפכה למאוד ארוכה ומתישה.

כל הסימנים האלה מראים שהתינוק שלכם עובר את משבר גיל 4 חודשים.

ישנו הבדל בין הרגרסיה הזו לבין רגרסיות שמתרחשות בגיל 8-10 חודשים או בגיל שנה וחצי-שנתיים. ההבדל הוא שהתופעות שלה ברוב המקרים נשארות לטווח זמן ארוך והמצב לא חוזר לקדמותו כיוון שהשינויים שהמוח של התינוק שלכם עובר בתקופה הזו נשארים לתמיד, גם אחרי שהוא יגדל.

אם אתם מודאגים ומרגישים שכל מה שאתם עושים לא עוזר, דעו שיש דרכים יעילות לשפר את השינה שלו ולהקל עליכם בתקופה המאתגרת והמבלבלת הזו.

הנה 4 סימנים שהתינוק שלכם חווה את משבר גיל 4 חודשים:

  1. תינוק בן 4 חודשים מתעורר הרבה בלילה. גם אם עד לא מזמן הקטנטן שלכם ישן לילות שלמים, בלי לדרוש אוכל, נדנודים בידיים או כל דבר אחר, אתם עלולים לגלות לפתע שהתינוק המדהים שלכם התחיל להתעורר המון פעמים בלילות בציפייה לקבל בקבוק, הנקה, נדנודים, ועוד.
  2. זמן ערות בשעות הלילה- סימן נוסף למשבר גיל 4 חודשים. ייתכן מאוד שאתם מרגישים מאוד עייפים ומתוסכלים, כי התינוק שלכם חווה את משבר גיל 4 חודשים, הוא מתעורר בלילה ערני, חייכן, רוצה לשחק ולא מוכן להירדם בשום פנים ואופן. לעתים המצב הופך לבלתי נסבל, כי התינוק לא מוכן לחזור לשינה במשך שעה-שעתיים.
  3. תנומות קצרות מאוד במהלך היום. ייתכן מאוד שהתינוק מתחיל לישון תנומות קצרות מאוד במהלך היום, בין 15-20 דקות. הוא עלול להתעורר עם בכי וקיטורים, לשפשף עיניים או לפהק ללא הפסקה, אך למרות העייפות הקיצונית הוא עלול להקשית את הגב, לבכות ולהתנגד לכל ניסיון להחזיר אותו לשינה שוב.
  4. אחד הביטויים הנפוצים של משבר גיל 4 חודשים: תינוק לא נרדם. אולי גם אתם שמתם לב שנדנודים בידיים, בעגלה, במנשא או הרדמה עם הנקה, בקבוק וכו' כבר לא כל-כך עוזרים לקטנטן שלכם להירדם. ייתכן מאוד, והתינוק שלכם מקשית את הגב, בוכה ומתעצבן כשאתם מרימים אותו לידיים, או מתחיל לבכות ולצרוח כשמעבירים אותו למיטה. חלק מהמשפחות משתפות אותי שההרדמות של התינוק שלהם נמשכת המון זמן, והופכת למאוד קשה ומתישה.

אם גם אתם מרגישים המון תסכול ועייפות ומתקשים להבין איך להקל על התינוק שלכם שחווה משבר גיל 4 חודשים, תפעלו לפי ההמלצות הבאות:

  1. על מנת לעזור לקטנטן לצאת ממשבר גיל 4 חודשים תרדימו את הילד לפני שהוא מגיע לעייפות יתר. שימו לב לסימני העייפות של הילד שלכם, תנסו להבין מתי הוא מראה סימנים כמו שפשוף עיניים או פיהוקים ותנסו להרדימו בהקדם.
  2. מומלץ לבנות סדר יום לתינוק בן 4 חודשים לפי הכללים הבאים: חשוב לבנות את השגרה עם שעות שינה קבועות, בהתאם לצרכים שלו. בגיל הזה הוא אמור לישון 4 תנומות ולהגיע לכ-4 וחצי שעות שינה בממוצע במהלך היום.
  1. כדי לבנות סדר יום לתינוק בן 4 חודשים תקפידו על טקס קבוע לפני השינה. טקס קבוע יעניק לקטנטן שלכם תחושת ביטחון ויאפשר לו להירדם בלי התנגדות ובכי גדול. טקס לילה יכול להיות בנוי מסגירת חלון, אמבטיה, הלבשה, ארוחה ושיר לילה טוב.
  1. אם חשוב לכם להקל על התינוק שחווה את משבר גיל 4 חודשים כדאי להאריך תנומות קצרות במהלך היום. אם הקטנטן שלכם ישן רק 20-30 דקות כל פעם, תעזרו לו לחזור לשינה שוב כשהוא מתעורר. שינה טובה במהלך היום תאפשר לכם לצמצם מספר היקיצות בלילה ולצאת ממצב של משבר גיל 4 חודשים.
  1. כדי למנוע בעיות שינה אצל תינוק בן 4 חודשים שימו לב לתנאי הסביבה. אם התינוק שלכם מתעורר הרבה בלילה, תקפידו להחשיך את החדר ולשמור על שקט יחסי בבית, בעיקר אם תינוקכם רגיש לרעשים. ישנם תינוקות שלא מצליחים לישון אם החדר מלא אור, לכן רצוי לסגור את התריס ולראות האם זה עוזר לקטנטן שלכם להירדם בלי הרבה בכי.
  1. משבר גיל 4 חודשים-מה לעשות אם תינוק מקשית את הגב, בוכה ומתנגד המון להרדמות ? תנסו להבין מה מרגיע את הפעוט שלכם. בגיל הזה אפשר לנסות להרדים אותו בעיטוף, בטיול בעגלה או מנשא מדי פעם, בעיקר אם ההתנגדות שלו מגיעה לשיא ואתם לא רוצים להילחם כל פעם שהילד שלכם הולך להירדם.
  1. אם אתם רוצים ללמד את הקטנטן להירדם לבד-כדאי להתחיל להרדים את התינוק כשהוא מנומנם ולא ישן עדיין. לפני שאתם עוברים לשלב הזה חשוב מאוד לוודא שהקטנטן מוכן לכך. שימו לב: אם תבחרו בשיטה שלא מתאימה לו, אתם עלולים להגיע להחמרה במשבר גיל 4 חודשים. אם חשוב לכם ללמד את הקטנטן להירדם ללא עזרה כבר עכשיו, בלי לתת לו לבכות, כדאי ומומלץ לקבל כלים והכוונה מקצועית, כי קשה מאוד לשנות את ההרגלים אצל קטנטנים בגיל הזה בעזרת שיטות סטנדרטיות.
  1. אם בעיות השינה אצל תינוק בן 4 חודשים מופיעות בגלל כאבי בטן, גזים או פליטות, אני ממליצה לכם לקבל עזרה וייעוץ מקצועי להקלה על הקטנטן. כי תינוק שסובל מכאבים ואי נוחות לא מסוגל לישון בשקט ואם לא ניתן לו מענה מתאים, כנראה יהיה לכם קשה להגיע לשיפור משמעותי.

אם אתם מותשים, עייפים וחסרי סבלנות, כי גם אצלכם התינוק בן 4 חודשים מתעורר הרבה בלילה, ומתקשה להירדם ביום ובלילה, אני ממליצה לכם בחום לקבל עזרה והכוונה מקצועית מאשת מקצוע שעובדת עם קטנטנים בגיל הזה, ומכירה מהניסיון מה הם הפתרונות היעילים ביותר להקלה על תינוק שחוה משבר גיל 4 חודשים.

אם מה שקראתם כאן מעניין אתכם אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר כאן כאן או בווטסאפ

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן