סדר יום לתינוק בן שנה

כמו שאתם בטח יודעים שינה טובה בלילות חשובה ותורמת המון להתפתחות בריאה, לגדילה ושמירה על בריאות התינוק, גם בגיל שנה. תינוקות שישנים לילות שלמים מתעוררים בבוקר במצב רוח טוב, עם חיוך. לעומתם תינוקות שמתקשים להירדם ולא ישנים טוב בלילות נוטים לבכות ללא סיבה ברורה, לקטר ולהתלונן המון ביום ובלילה.

לעתים אני שומעת מהורים שפחות מקפידים על סדר יום לתינוק בן שנה כי נהוג לחשוב שזה לא כל-כך חשוב בגיל הזה, אך זו טעות גדולה שעלולה לגרום לשיבושי שינה גדולים. גם אם נראה לכם שהקטנטן כבר גדול ולא זקוק לשגרה ושעות שינה קבועות, רצוי לשמור על סדר יום לתינוק בן שנה, לעודד שינה טובה בצהריים והרדמות בשעה מתאימה, כדי שתינוקכם יצליח לישון לילות שלמים ויהיה רגוע ובריא יותר.

בעיות שינה בגיל שנה עלולות להתפתח במקרים הבאים:

  • כאשר ההורים לא מצליחים לשמור על שגרה או אם סדר היום לתינוק בן שנה לא מתאים לו. לדוגמה, כשהילד ישן מעט מדי במהלך היום, או ישן 2 תנומות ארוכות מאוד וכתוצאה מכך הוא לא מוכן להירדם ללילה).
  • אם התינוק סובל מחרדת נטישה. פעוט שחווה חרדת נטישה עלול להיות לא רגוע ולדרוש המון יחס וקירבה במהלך היום, וכתוצאה מכך הוא עלול להתעורר עם בכי וצרחות במהלך הלילה.
  • אם מדובר בתינוק ערני פעלתן ומאוד סקרן. תינוקות אנרגטיים וסקרנים נוטים לפתח הרבה יותר בעיות שינה בגיל שנה, כי הם רוצים לשחק ולחקור את העולם ומתקשים להתנתק מהסביבה. הם מתקשים להירדם ביום ובלילה וישנים פחות שעות ביחס לבני גילם.
  • לעתים בעיות שינה בגיל שנה מתפתחות כאשר הילד עובר שלבי התפתחות חדשים וכל יום לומד דברים חדשים. רוב התינוקות בגיל הזה לומדים לעמוד, לעשות את הצעדים הראשונים, להגיד מילים חדשות. כל זה מרגש אותם מאוד וגורם להם לתחושת התלהבות שמקשה מאוד על ההרדמות שלהם ביום ובלילה.

סדר יום לתינוק בן שנה-כללים שכדאי להקפיד עליהם:

  • תינוק בן שנה אמור לישון בלילה בין 11-12 שעות ועוד שעתיים וחצי בממוצע במהלך היום.
  • זמן ערות בין התנומות בגיל הזה אמור להגיע ל 4 וחצי -עד 5 שעות.
  • חלק מהקטנטנים עדיין ישנים פעמיים ביום, כאשר תנומה אחת יותר קצרה. לעומתם ישנם פעוטות שעוברים לסדר יום עם תנומה אחת ביום. ייתכן ואתם תשימו לב שהקטנטן שלכם מתקשה להירדם בבוקר או ישן בבוקר שינה ארוכה ואז מסרב להירדם שוב בצהריים ואז מתקשה מאוד להירדם ללילה.

סדר יום לתינוק בן שנה – איך אפשר לדעת לכמה תנומות תינוק בגיל הזה זקוק?

זאת שאלה שמעסיקה הורים רבים. סדר יום לתינוק בן שנה שכולל תנומה אחת בלבד ביום יכול להתאים לפעוט שלכם אם הוא ישן במשך שעתיים-שעתיים וחצי בשעות הצהריים, נראה רגוע ושמח כל היום, ונרדם ללילה ברוגע, בלי התנגדות.

אם הקטנטן ישן תנומה אחת ביום ומתעורר מהשינה עייף, חסר סבלנות, עצבני או מתחיל להתלונן ולקטר לקראת הערב, ייתכן וסדר היום לתינוק בן השנה שלכם דורש שינוי. קרוב לוודאי תנומה אחת ביום לא מספיקה לו.

חשוב לדעת שלעתים קרובות המעבר משתי תנומות לתנומה אחת ביום עלול לגרום לרגרסיה קשה בשינה. אז אם אתם מרגישים שקשה לכם להבין מה עובר על הקטנטן, איך לבנות לו סדר יום שיתאים לו, ואיך לעזור לו, רצוי לקבל הכוונה מקצועית.

המלצות למעבר לסדר יום לתינוק בן שנה עם תנומה אחת ביום:

קודם כל כדאי לדעת מה הם הסימנים שהגיע הזמן לעבור לתנומה אחת ביום:
  • הילד לא נרדם לשינה בבוקר או לשינה בצהריים, מתנגד, ובוכה ומתעצבן.
  • הוא ישן בבוקר תנומה ארוכה, מעל שעה ואז לא מוכן להירדם לשנת צהריים בשום פנים ואופן.
  • שינה בצהריים מתרחשת בשעות מאוחרות ואז ההרדמות ללילה משתבשת.

רוב התינוקות עוברים לשגרה עם תנומה אחת בצהריים ומתרגלים לשינוי תוך שבועיים-3 שבועות. כל ילד מסתגל בקצב שלו.

איך מרדימים תינוק בן שנה?

אם הקטנטן שלכם מתקשה להירדם תנסו לבדוק האם הטקס לפני ההרדמות מתאים לו. ייתכן מאוד ושינוי קטן בטקס שינה יאפשר לכם להגיע להרדמות קלה ונעימה יותר. טקס שינה יכול לכלול אמבטיה, פרידה מהצעצועים והמשחקים, עיסוי, בקבוק או הנקה, סיפור או שיר לילה טוב.

אם הקטנטן שלכם עדיין לא מצליח להירדם לבד וזקוק לנענועים ממושכים בידיים, בעגלה, או לליטופים, אם הוא דורש בקבוק או הנקה כדי להיכנס לשינה, כדאי לכם להתחיל ללמד אותו להירדם בצורה עצמאית. תינוק שנרדם לבד ברוגע יצליח לישון לילות שלמים. יכולת להירדם ללא עזרה היא אחת המיומנויות הבסיסיות שמאפשרות לקטנטנים לישון לילות רצופים.

האם התינוק בגיל שנה זקוק לארוחות בלילות?

אם תינוקכם אוכל טוב במהלך היום, עולה יפה בגובה ומשקל ומתפתח לפי הגיל, קרוב לוודאי הוא לא זקוק לארוחות בלילה. לעתים קרובות הורים ממשיכים להאכיל את הקטנטן בלילות מתוך הרגל, במטרה שהוא יחזור לשינה כמה שיותר מהר. אם אתם ממשיכים להציע לילדכם בקבוקים או הנקה בלילה למרות שנראה שהוא כבר לא כל-כך רעב, כנראה הגיע הזמן להפסיק את הארוחות בהדרגה.

אם הקטנטן שלכם מתעורר כל הלילה ולא מצליח להירדם ללא עזרה, אם קשה לכם לקום כל בוקר אחרי לילה לבן בעייפות ואתם מרגישים חסרי אונים, אני כאן כדי להגיד לכם שאין סיבה לסבול.

אם אתם מחפשים שיטה יעילה עדינה וללא בכי, שתאפשר לכם להגיע לשיפור משמעותי במצב, אשמח לעזור לכם!

צרו איתי קשר כאן או בווטסאפ

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן