איך להרדים תינוק בן חצי שנה -עד 7 חודשים ואיך להפסיק יקיצות רבות בלילה

"כל פעם שאני מתחילה להרדים את התינוק שלי בן החצי שנה הוא מיד מתחיל להתנגד, מקשית את הגב, ובוכה נורא. לא משנה מה אני עושה, הוא תמיד נלחם איתי במשך שעה או יותר, וזה נורא קשה לי. הילד נראה עייף בטירוף, מפהק ומקטר כל היום, ולא מוכן להירדם, כאילו הוא מפחד לפספס משהו.

לפעמים אני מוותרת, אז הוא יכול להיות ער כל היום. הוא תינוק מאוד אנרגטי וסקרן, כל דבר מעניין אותו, הוא יכול לשחק כל היום. נורא קשה לי להרדים אותו, כי שום דבר לא מרגיע אותו. ניסיתי לנדנד, לתת לו מוצץ, או ללכת איתו כשהוא במנשא-כלום! אני לא מבינה למה כל הרדמות שלו הופכת למלחמה, זה לא אמור להיות כך".

את ההודעה הזו קיבלתי אתמול מאמא צעירה לתינוק מתוק, בן חצי שנה, שלא אוהב לישון. המצב שהיא תיארה הוא מאוד נפוץ אצל תינוקות בגיל 6-7 חודשים.

כיועצת שיינה וותיקה אני פוגשת כל יום הורים מאוד עייפים שמשתפים אותי שההרדמות של הקטנטן שלהם הפכה לקשה וארוכה, והם מחפשים תשובה לשאלה איך להרדים תינוק בן חצי שנה או 7 חודשים.

בנוסף לכך רוב ההורים לתינוקות בגיל הזה מדווחים שהקטנטן שלהם התחיל להתעורר המון בלילה, ולא ברור להם מה הסיבה ומה לעשות כדי להקל עליו ועליהם. במאמר הזה אסביר לכם מדוע השינה של קטנטנים בגיל 6-7 חודשים משתבשת ואיך להקל עליהם.

אם גם אתם רוצים לדעת איך להרדים תינוק בן חצי שנה-7חודשים ואיך להפסיק יקיצות רבות בלילה – קודם כל חשוב להבין מה עובר על הקטנטן שלכם ומה הן הסיבות לקושי בהרדמות ובעיות השינה שלו.

מדוע תינוק בן 6 חודשים מתעורר הרבה בלילה ומתקשה להירדם-9 הסיבות העיקריות:

  1. סדר יום לתינוק בן חצי שנה- 7 חודשים לא מתאים לו. ייתכן והקטנטן שלכם ישן מעט מדי שעות במהלך היום, או מתעורר מתנומות מאוד קצרות, בנות 20-30 דקות, ולכן מגיע לעייפות יתר. עייפות גדולה לא מאפשרת לפעוטות לישון טוב ביום ובלילה.
  1. תינוק בן 6 חודשים מתעורר הרבה בלילה בגלל טונוס שרירים גבוה. ייתכן ותינוקכם הוא מאוד חזק, ומתקשה להתרפק, כיוון שהשרירים שלו נמצאים במצב של החזקה ונוקשות רוב הזמן. אם זה המצב, קרוב לוודאי שההרדמות שלו דורשת מכם המון מאמץ ונמשכת המון זמן, וכתוצאה מכך הוא גם מתעורר הרבה בלילה.
  1. התינוק בן 6 חודשים מתעורר הרבה בלילה כי הוא התרגל להירדם עם עזרה.אם הקטנטן תמיד נרדם בנענועים בידיים, על הכדור, בעגלה, דורש הנקה או בקבוק, כדי להירדם, כדאי ללמד אותו לאט ובהדרגה להירדם בצורה עצמאית.
  1. ייתכן מאוד שהתנאים הפיזיים בחדר לא מתאימים לו: חם מדי/קר מדי בחדר, יותר מדי אור, רעש.ישנם קטנטנים שאינם מסוגלים לשאת חום או קור, ובכל פעם שהטמפרטורה בחדר איננה מתאימה, הם מתעוררים. חשוב לנסות להתאים את הסביבה לצרכיו של תינוקכם.
  1. תינוק בן 6 חודשים מתעורר הרבה בלילה מפני שהוא עובר קפיצת גדילה.בגיל הזה תינוקות עוברים קפיצת גדילה, היא אמורה להמשך 3-4 ימים בלבד. אם הקטנטן דורש הרבה יותר הנקות ביום ובלילה, ומתעורר כל הזמן כדי לאכול, אם הוא חסר שקט וקשה לכם להרגיע אותו בלי לתת לו לאכול-ייתכן מאוד שהסיבה להחמרה במצב היא קפיצת גדילה.
  1. רגישות גבוהה לקולות, רעשים. ישנם תינוקות רגישים שמתקשים לישון ברוגע וכל רחש קטן מעיר אותם, כי שינה שלהם מאוד קלה ולא איכותית.
  2. טמפרמנט–אם הקטנטן שלכם אנרגטי ומאוד ערני, אם הוא חוקר את הבית ואת הסביבה ומתלהב נורא מכל מה שהוא רואה ושומע- הוא עלול להתעורר בלילות הרבה יותר מכל תינוק אחר.
  3. כאבי שיניים, צינון או כל שינוי במצב בריאות הילד משפיעים על איכות השינה שלו. כאבי שיניים מופיעים ומתעצמים מאוד בלילה, לכן השינה עלולה להפוך לפחות רגועה בתקופה הזאת.
  4. תינוק בן 6 חודשים מתעורר הרבה בלילה כיוון שהוא לומד שלב חדש בהתפתחות. בגיל הזה הקטנטן שלכם לומד להתהפך או לזחול, הוא יכול לגלות שיש לו יכולות חדשות וזה מרגש אותו נורא. בנוסף הוא גם מתחיל להבין את השפה, ולקלוט יותר מסרים .כתוצאה מכך הוא עלול להתחיל להתעורר המון בלילה. ייתכן מאוד שהקטנטן יתחיל להתהפך או לזחול מתוך שינה כדי לשכלל את היכולת החדשה-זאת תופעה נפוצה מאוד.

7 המלצות לשיפור שינה אצל תינוק בן חצי שנה עד 7 חודשים:

  1. סדר יום לתינוק בן חצי שנה-עד 7חודשים-הוא בסיס לשינה טובה.רצוי שהקטנטן יירדם ל3 תנומות במהלך היום ויכנס לשנת לילה בשעה מתאימה. תתחילו להרדימו כאשר הוא מתחיל להראות סימני עייפות, כדי למנוע התנגדות ובכי בשעת ההרדמות. אלה הכללים שחשובים שכדאי לכם להקפיד עליהם אם אתם רוצים להגיע לשיפור משמעותי באיכות השינה.
  1. איך סדר יום לתינוק בן חצי שנה-עד 7חודשים נראה?
  2. רוב התינוקות בגיל הזה זקוקים לכ-3-3 וחצי שעות שינה במהלך היום, וישנים 3 תנומות. זמני הערות המומלצים הם שעתיים ורבע- שעתיים וחצי. בלילה התינוק שלכם זקוק ל10-11 שעות שינה בממוצע. הוא יכול להתעורר פעמיים כדי לאכול.
  3. מרכיב נוסף שיאפשר לכם לבנות סדר יום לתינוק בן חצי שנה הוא טקס לפני ההרדמות.טקס שינה בגיל הזה יכול לכלול אמבטיה, הלבשה, עיסוי, אח"כ ארוחה, שיר לילה טוב או סיפור.
  1. כלל חשוב בבניית סדר יום לתינוק בן חצי שנה עד 7 חודשים וליצירת הרגלי שינה בריאים הוא בחירת שעה מתאימה להרדמות. שימו לב לסימני העייפות של הפעוט ותרדימו אותו בהתאם.
  2. אם התינוק שלכם סובל מכאבי שיניים ומתעורר בבכי בלילה, תעזרו לו להירדם בידיים או עם מגע, כדי שהוא לא יגיע לעייפות קיצונית בימים של סבל וכאב. שימו לב: רצוי לחזור להרדמות ללא עזרה כשהשן יוצאת והקטנטן חוזר לעצמו, כדי שההרגל להירדם עם עזרה לא יהפוך לדפוס קבוע.
  3. איך להרדים תינוק בן חצי שנה עד 7 חודשים, אם הוא רגיל להירדם בידיים, בנדנודים, עם בקבוק או בהנקה וזה גורם ליקיצות רבות בלילה?

אם הפעוט שלכם לא מצליח להירדם לבד, וכתוצאה מכך הוא מתעורר המון בלילות, מומלץ להתחיל ללמד אותו להירדם לבד. אם אתם רוצים להפסיק את ההרדמות בידיים תנסו להביאו לנמנום בידיים ואז תעבירו אותו למיטה. תעשו את המעבר לאט ובהדרגה. רצוי בשלב האחרון של התהליך להגיע להרדמות במיטה, כאשר הקטנטן נכנס למיטה ער ומרדים את עצמו לבד. אם אתם ניסיתם כבר כל השיטות ולא ראיתם התקדמות, אפשר לקבל ממני הכוונה ועזרה מקצועית.

הורים רבים חושבים שאם התינוק שלהם מתעורר המון בלילה ולא ישן טוב כל היום, זה קורה בגלל כאבי שיניים. אם המצב נמשך כבר תקופה ארוכה, יותר משבועיים, קרוב לוודאי אין קשר לצמיחת השיניים אלא להרגלי השינה של הקטנטן, שדורשים שינוי.

אם אתם מרגישים שכל מה שאתם עושים לא עוזר ולא מביא לתוצאות, וחשוב לכם להקל על הקטנטן ועל עצמכם, צרו איתי קשר כאן או בווטסאפ ואשמח לתת לכם הכוונה ועזרה!

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן