למה ייעוץ שינה לתינוקות לא תמיד עובד?

"ניסיתי את כל השיטות ושום דבר לא עוזר, אני כבר לא מאמינה שאפשר לשפר את המצב".

"קראתי את כל הספרים, עשיתי כל מה שאפשר – נראה לי שעם הילד שלי שום דבר לא עובד…

אני מיואשת"

כמעט כל יום אני שומעת את המשפטים האלה מהורים מתוסכלים, שניסו לעשות שינויים בהרגלי השינה של הילד שלהם לבד, השקיעו המון זמן, אנרגיות וכוחות, ולא הגיעו לתוצאות.

למה ייעוץ שינה לתינוקות לא תמיד עוזר-

5 סיבות עיקריות :

  1. אתם כנראה בוחרים בשיטה שלא מתאימה לילד שלכם, לעתים הורים מנסים בשיטה כמו 5 דקות ונותנים לילד שלהם לבכות, כאשר כל החושים שלהם אומרים להם שזאת שיטה קשה. לעתים הם מרגישים רגשות אשמה, ייאוש ותסכול, אך ממשיכים להתעקש, כי כל הסובבים אומרים להם שזה בסדר, או כי הם לא יודעים שיש שיטה אחרת, עדינה, רכה והדרגתית.

   חלק מהתינוקות חווים לחץ וחרדה כאשר נותנים להם לבכות, גם אם זה רק כמה דקות, הרי תינוקות             חווים את הדקות האלו כמו נצח, וכתוצאה מכך הם מתנגדים להרדמות עוד יותר. מניסיון עם מאות              משפחות במצב דומה, אחרי ניסיון לא מוצלח לשפר את המצב בעזרת שיטת 5 דקות נדרש זמן               (כשבוע-שבועיים), כדי להחזיר לילד את השקט, הרוגע ותחושת הביטחון.

  1. ייעוץ שינה לתינוקות לא עובד אם אתם לא מצליחים לשמור על עקביות, וכתוצאה מכך התינוק מרגישה מבולבל וחסר שקט, קשה לו להבין מה רוצים ממנו . אם אתם מנסים שיטות שונות כל כמה ימים הוא כנראה מתקשה להבים מה הוא צריך לעשות – זה מצב נפוץ שרצוי להימנע מננו.
  2. ייעוץ שינה לתינוקות לא עוזר, אם אתם לא בניתם תכנית עבודה מותאמת לילד, או שהתכנית שבניתם לא כל כך מתאימה לו. סיבה נוספת- אם אתם לא מצליחים להתקדם בהתאם לתכנית, כי הילד מתנגד ואינו משתף פעולה, וכל מה אתם עושים גורם לו לבכות ולצרוח. בכל מקרה חשוב לדעת, שיש מצבים מאתגרים במיוחד, שמאוד קשה בהם לבנות תכנית או להתקדם לפיה, כשההורים עוברים את התהליך לגמרי לבד, בלי עזרה והכוונה מקצועית. הניסיון שלי עם אלפי הורים מראה שלעתים תוך כדי התקדמות, אנחנו צריכים לשנות את התכנית הראשונית, בהתאם לתגובות של הילד, כדי שנגיע לתוצאות הכי טובות.
  3. אתם לא רואים את התמונה המלאה – ומפספסים דברים קטנים. כדי להצליח בתהליך ולהגיע לשיפור, חשוב לשים לב לדברים קטנים שמפספסים לעתים קרובות. לדוגמה – ישנם ילדים שאוהבים לישון עם שמיכה, ויש כאלה שלא סובלים שמיכות ורוצים להוריד אותה מיד, זה עלול לעצבן אותם. אם לא נשים לב לדברים האלה, ההרדמות עלולה להפוך למלחמה, עם בכי והתנגדות.
  4. ייעוץ שינה לתינוקות לא עוזר, אם אתם מרדימים את הילד בשעה שלא מתאימה לו. אולי אתם מנסים להרדים אותו בדיוק לפי הטבלה של חלון שינה, וזה לא עובד, כי הילד שלכם שונה ביחס לאחרים, וזקוק לסדר יום שונה. ישנם פעוטות שזקוקים לכלים ושיטות בהתאמה אישית, כי טבלאות, סכמות ושיטות סטנדרטיות לא מתאימות להם.

אם אתם רוצים להגיע לתוצאות טובות, כי חשוב לכם ללמד את הילד שלכם להירדם בקלות וללא עזרה, ולישון לילות שלמים, וכל מה שעשיתם עד עכשיו לא עובד, אם חשוב לכם לקבל כלים יעילים שבוודאות יביא לכם תוצאות טובות, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר כאן

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

13 סיבות עיקריות לבעיות שינה אצל תינוקות 

בעיות שינה אצל תינוק עם טונוס שרירים גבוה

על בעיות שינה אצל תינוקות בגיל 9-10 חודשים

על רגרסיות ובעיות שינה בגיל שנה וחצי

על בעיות שינה בגיל שנתיים-מדריך להורים עייפים

אתם רוצים להתייעץ איתי לגבי הילד/ה שלכם? מחפשים שיטה עדינה והדרגתית לשיפור המצב, בלי בכי? אתם מוזמנים

ליצור איתי קשר כאן

 

בעיות שינה   

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן