איך לעזור לתינוק להסתגל אחרי הלידה?

תקופת ההסתגלות עלולה להיות לא קלה עבור הרך הנולד והוריו. המעבר מתנאי הרחם, הדומים לגן העדן-לעולם החיצון שיש בו כל כך הרבה רעשים, תנועה ושינויים עלול להיות טראומטי לתינוק.

כדי להקל עליו רצוי להחזיר אותו לתנאים של התקופה העוברית.

בתקופה הזאת תינוק זקוק לאותם הגירויים שקיבל ברחם, בעיקר למגע, לתנועה ולקול שלנו, שתורמים להתפתחות תקינה ומעניקים ותחושת הביטחון.

צורך במגע

הוא זקוק להרבה חיבוקים, ידיים אוהבות. צורך במגע הוא צורך בסיסי, כמו אוכל ושינה. לאמהות יש נטייה ללטף, אבל תינוק זקוק למגע עמוק וברור, כי הוא מעניק תחושת בטחון ורוגע, עוזר לטיפול בכאבי בטן, משפר את התפקוד המוטורי ועוזר לו להכיר את גבולות הגוף שלו. מומלץ מאוד להעניק לו סוגי מגע שונים: בצורת טפיחות, שפשופים, חיבוקים, ליטופים. אפשר לשלב טפיחות בכל איזור בגוף. בצורה הזאת אנו עוזרים לתינוק להרפות את השרירים ומאפשרים לו להיות יותר רגוע. טפיחות יעילות מאוד גם במקרה של גזים ובכי לא ברור, ומומלץ לשלבן עם הקול שלנו כמה שיותר במהלך היום. ניתן להשתמש בהן גם להרדמת התינוק ובכך לאפשר לו שינה עמוקה וארוכה (וגם להורים המותשים, כמובן )… מגע בתוך מנשא מערסל כשתינוק נמצא במנשא בתנוחת עוברית, הוא מרגיש כמו ברחם, הוא נהנה מקרבה להורה, מרגיש את הריח ואת חום הגוף שלו. להורה המנשא משחרר את הידיים, נותן אפשרות לעסוק בעבודות בית קלות, שיחות טלפון וכו'. מומלץ להשתמש במנשא מערסל מסוג "שבטי" עשוי מבד אלסטי (דומה לתינוקיס).

התנוחות שמתאימות לגילאים 0- 3 חודשים הן ערסול או בטן לבטן. לא כדאי להחזיק את התינוק צעיר עם הפנים החוצה כדי לא לחשוף אותו לגירויים חיצוניים.

צורך בתנועה

בחודשי ההיריון תינוק חווה המון תנועה ברחם. בתקופה הראשונה לאחר הלידה- התנועה היא הגירוי הראשון בחשיבותו התורם להתפתחות מערכת שיווי משקל, מעניק תחושת רוגע ושקט פנימי לתינוק. אם משלבים את חווית התנועה והמגע כשהתינוק נמצא במנשא הוא ירגיש ממש כמו ברחם! אם תדליקו את מוזיקה ותרקדו כשתינוק שלכם בידיים או במנשא תראו שמצב רוחו ישתפר.

קול

בתקופה העוברית התינוק שמע את קולה של אימו. לכן אחרי הלידה יש חשיבות רבה להשמעת קול מוכר לו. אפשר לשיר, לדקלם, לספר לו מה עושים איתו. זה מרגיע אותו, ומסיח את דעתו כשהוא אינו רגוע. זה תורם רבות להתפתחות השפה ותקשורת. הוא קולט את הטון שלנו, וככל שתדברו אליו יותר כך התקשורת איתו תהיה יותר טובה. החודשים הראשונים לאחר הלידה הם תקופה לא קלה עבור הרך הנולד ועבור ההורים הטריים. כשהתינוק מקבל מענה מתאים לצרכיו הוא מרגיש אהוב ומקבל תחושת בטחון, הוא חווה את העולם כמקום חיובי. אם נעניק לו את ההתחלה טובה לחיים, הוא יגדל כאדם אופטימי ובטוח בעצמו.

גם אם יש לך רק שאלה, התקשרי אלי עוד היום ל0547201409

 מאמרים בשבילך: 

– איך להקל על כאבי בטן וגזים אצל תינוקות

– חוסר שקט וקשיי תנועה אצל תינוק

– שאלות נפוצות על כאבי בטן, גזים ואי שקט אצל תינוקות 

– איך להלביש תינוק בעונות השנה-מדריך קצר להורה חדש

– אמבטיה ראשונה לתינוק

את מוזמנת להתיעץ איתי בפורום "שינה ואי שקט אצל תינוקות"

שאני מנהלת בפייסבוק

אני כאן בשבילך!

אלה

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן