טיפול בגזים אצל תינוקות

תינוקך בוכה המון ומכווץ את כל השרירים?

הוא מניע את הרגליים לכיוון הבטן, פניו מעוותות בכאב והוא נראה סובל?

אם מראה זה מוכר לך, הכתבה הזו היא בשבילך.

תופעת כאבי הבטן והגזים אצל תינוקות מוכרת להורים רבים ונפוצה ביותר בין 3 שבועות-ל3 חודשים. אצל חלק מהתינוקות התופעה מופיעה כבר בשבוע הראשון אחרי הלידה ונמשכת עד גיל 6 חודשים.

טיפול לגזים של תינוקות

יש מספר סיבות לכך, אך הסיבות העיקריות הן אי בשלות של מערכת עיכול ומתח שהצטבר בגוף התינוק בזמן הלידה ואחריה וגורם לקשיי ההסתגלות אחרי הלידה. ידוע ממחקרים רבים שתינוקות שנולדו בלידות קשות או ארוכות, בניתוח או שעברו בדיקות פולשניות אחרי הלידה, סובלים יותר מכאבי בטן וגזים.

איך תדעי שהתינוק שלך סובל מכאבי בטן וגזים ?

התקפי בכי עם טונים גבוהים מאוד, משולב עם הנעת רגליים לכיוון הבטן וכיווץ כל השרירים. התינוק נראה סובל מאוד כאילו משדר לנו "אני סובל מאוד,תעזרו לי !" ברוב המקרים ההתקפים של גזים אצל תינוקות מופיעים בשעות ערב קבועות אך חלק מקטנטנים סובלים יום ולילה ומתעוררים משנתם בגלל הכאבים העזים.

איך ניתן להקל על כאבי בטן וגזים אצל תינוקות?

הרבה יותר קל למנוע את ההתקף מאשר לטפל בו. כדי למנוע את ההתקף מומלץ מאוד להחזיק את תינוקך בערסול, לדוגמא- במנשא מערסל. מומלץ לנוע איתו בישיבה על הכדור -זה יעזור לו להירגע. שכיבה על הבטן על הכדור ותנועה מונוטונית לפני האוכל עוזרת מאוד לתינוקות לשחרר את הגזים. אפשר להתנועע עם הילד ולתת טפיחות על הגב. טפיחות עוזרות לגוף להרפות ולהשתחרר. עיסוי של הבטן לפי כיוון השעון יעזור, רצוי לבצע אותו כשהתינוק רגוע. לפעמים מספיק רק להניח את היד שלנו על הבטן של התינוק כשרגליו מכופפות לכיוון בטנו וזה יעזור לתינוקך ויגרום לו להירגע.

טיפים להקלה על גזים אצל תינוקות יונקים:

אם את מניקה כדאי להימנע מאכילת מוצרי חלב, קטניות, כרובית, ברוקולי, שוקולד וכל המשקאות הכוללים קפאין (קולה, תה, קפה).

יניקה בעיצומו של ההתקף מרגיעה את התינוק למספר דקות. נראה לנו שהתינוק סובל פחות, אבל בד"כ זה לא נכון, כי לאחר מספר דקות התינוק מתחיל לבכות שוב. מערכת העיכול אינה מסתדרת עם העומס, ונוצר מצב הדומה למעגל קסמים: התינוק בוכה-הוא אוכל- הוא נרגע- ובטן מלאה גורמת שוב להתקף של בכי. יניקה גורמת לגירוי במערכת העיכול בצורת שחרור וכיווץ. חשוב לתת הנקה/בקבוק רק כשהתינוק רעב כדי לא ליצור עומס יתר.

אם תינוקך מקבל פורמולה- הקפידי על הכנה מדויקת לפי הוראות היצרן. יש להימנע ממתן כמויות גדולות מדי של תמ"ל. בזמן התקף חשוב לתת לילד מענה מתאים. תנוחה טובה להקלה על כאבי בטן וגזים היא כשבטן התינוק כלפי יד ההורה(תנוחת נמר).

נהוג לחשוב שכאבי בטן וגזים אצל תינוקות הם תופעה שעוברת אחרי גיל 3חודשים ואין מה לעשות כדי להקל על הילד. החדשות הטובות הם-שאפשר למנוע ולעזור לתינוק ולהורים.

אם ניסית את כל השיטות ותינוקך עדיין נראה סובל, אם ההתקפים פוקדים אותו יום ולילה והוא לא מצליח לישון ולאכול ברוגע – תתקשרי אלי לנייד 0547201409

אשמח לתת לך כלים מעשיים ויעילים נוספים להקלה על תינוקך,

אני כאן בשבילך בכל שאלה!

​חינם: סדרת מאמרים שלי וטיפים על שנה של תינוקות וילדים-

להרשמה כנסי לכאן:

חינםספר הדרכה "טיפול בתינוק חדש בבית" בשווי של 97ש"ח –

ספר "תינוק חדש בבית"-מתנה מיוחדת ליולדת

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן