"אני עדיין לא מאמינה שהילדה נרדמת לבד"

זהו סיפור על משפחה צעירה, אחת ממאות, שעברה אצלי תהליך מדהים ומאתגר במיוחד של ייעוץ שינה לתינוקות

הוריה של שרון (כל השמות בדויים) בת השנה, פנו אלי ליעוץ שינה כאשר הם מיואשים ונואשים לעזרה ולא מאמינים שאפשר לראות שיפור.

לדברי רוני ויעל, מאז לידתה, לא הצליחה שרון להירדם בכוחות עצמה. היא תמיד הייתה זקוקה לידיים, נדנודים ובקבוק בכדי להירדם ביום ובלילה. בנוסף לכך, שרון התעוררה בלילות כל שעה-שעתיים עם בכי שמיד הגיע לצרחות אימה, ורק בקבוק עם מטרנה היה מרגיע אותה.

כך נוצר מצב שילדה בת שנה אכלה בין 5 ל-6 ארוחות מלאות מדי לילה. לדברי ההורים, שרון סירבה בתוקף לארוחות של מוצקים במהלך היום, לעתים רחוקות אכלה חצי תפוח או בננה מרוסקת ולא הסכימה בכלל לאכול ירקות עם בשר.

גם ההתנהגות שלה במהלך היום לא אפיינה התנהגות טיפוסית של פעוטות בני שנה – שרון הייתה ילדה מאוד לא רגועה, קיטרה והתלוננה רוב שעות היום ולא תמיד ניתן היה להבין מה מציק לה… הילדה רצתה להיות צמודה לאימא שלה במהלך היום. היא בכתה בכי קורע לב כל פעם שיעל התרחקה ממנה. ההורים היו מתוסכלים והרגישו שהם עושים המון טעויות כי הילדה לא הייתה רגועה, נראתה עייפה מהבוקר עד הערב, לא אכלה במהלך היום, ולא ישנה כל הלילה.

רוני ויעל הדגישו, שהם מבקשים פתרונות לקושי, אך מחפשים שיטה עדינה ללא בכי,

שתסייע להם ולילדה לשפר את המצב.

בפגישת האבחון שקיימתי עלו פרטים נוספים:

גליתי שגם במהלך היום הילדה לא ידעה להירדם בלי בקבוק וישנה מעט מדי שעות לגילה, והייתה מאוד עייפה.

ההירדמות בערב תמיד הייתה מאוד קשה ומתישה: לאחר האמבטיה, ההורים היו מביאים את הילדה לחדרם בניסיון להרדים אותה מול הטלוויזיה, בכדי להימנע מהתקפי הבכי. שרון הייתה נרדמת במיטתם אחרי שעתיים, בין השעה 23:00 ל-23:30  בלילה, לאחר מסע שכנועים, בקשות ובכי רב. מובן שההורים היו מותשים פיזית ונפשית בשעות הללו. הם אף חשו תסכול רב כי לא היה להם זמן לעצמם. חיי הזוגיות שלהם היו על סף קריסה.

הסברתי להורים שחשוב לנו לבצע שינויים בצורה הדרגתית בכדי ללמד את הילדה לישון ביום ובלילה. התחלנו להשקיע מאמץ ב:

-בניית סדר יום קבוע ושגרה טובה לשרון, המותאמת לגילה, בשעות הערב.

– הקניית הרגלי תזונה טובים לילדה.

-ללמד את הילדה להירדם לבד בערב, ללא ויכוחים וללא בכי.

-להפסיק בהדרגה, לתת לשרון ארוחות ליליות, בכדי שהיא תתחיל לאכול טוב יותר במשך היום.

בתחילת התהליך, בניתי לשרון תפריט והדרכתי את יעל להתחיל בחשיפה הדרגתית למוצקים – התחלנו עם ארוחות קטנות, ובתוך שבועיים, תוך כדי מעקב יומיומי צמוד, הגענו לכדי 3 ארוחות מלאות, מגוונות ומשביעות.  כבר בתחילת התהליך, הדרכתי את ההורים להפסיק לתת לשרון ארוחות בלילה – המעבר לשינה ללא אוכל נעשה בהדרגה, ללא בכי וללא התנגדות.

בנוסף, עשינו שינוי גדול בשגרת הערב, ושרון למדה שמיד אחרי האמבטיה נכנסים לחדר והולכים להירדם במיטה שלה, ברוגע וללא דמעות. הילדה למדה להירדם לגמרי לבד, ללא טלוויזיה, בלי מאבקי כוח וללא התנגדות. בימים הראשונים, ההורים ישבו בחדרה עד שתרדם, לקראת סיום התהליך, הילדה למדה להירדם לגמרי לבד במיטתה.

כל התהליך של ייעוץ השינה ובניית הרגלי התזונה לשרון נמשך כחודשיים, כאשר בסיומו, למדה הילדה להירדם ללא התנגדות ולישון כל הלילה, משעה 19.30 עד הבוקר. בנוסף לכך, שרון למדה לאכול כמו גדולה, והפסיקה לאכול בלילות. התנהגות שלה ביום השתנתה לגמרי, היא יצאה ממצב של חרדה מתמדת. ההורים כתבו לי:

"אלה יקרה, תודה שהחזרת לנו שפיות לחיים! סוף-סוף הילדה שלנו רגועה, שמחה וחייכנית!!!

לא האמנתי שלא יהיה כבר צורך לקום בלילה להכין לה בקבוקים של מטרנה כל שעה ושיהיה לנו זמן פנוי בערב, ושנחזור לחיים מאושרים כזוג… לא האמנתי שנצליח לשבת ביחד לארוחה משפחתית כל ערב, ששרון תלמד להירדם לבד-בלי בכי, בלי צרחות, ובשעה סבירה…ואני עדיין לא מאמינה שאפשר לתת לה נשיקה ולצאת מהחדר והיא נרדמת לבד, אחרי שנה של סבל ותסכולים!!!

אין מילים לתאר איזה שינוי אדיר התחולל בחיינו, והכל בזכותך!!! את הצלת אותנו ואת שרון שלנו, החזרת לנו אור, שמחה ואהבה למשפחה!

תודה תודה תודה!"

סיפורי מקרה נוספים על ייעוץ שינה לתינוקות 

הורים ממליצים עלי

אלה גרשטיין-יועצת שינה לתינוקות במרכז וצפון הארץ

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן