ייעוץ שינה לתינוקות-סיפורים מהקליניקה

יועצת שינה לתינוקות במרכז הארץ-אלה גרשטיין"כך גרמתי לילד שלי לישון כל הלילה":

את תהליך יועץ הזה עם אלה, יועצת השינה שלנו, התחלנו לפני 11 שבועות. המצב אז היה לא פחות מקטסטרופלי: ההשכבות היו בלתי אפשריות, הלילות היו מסויטים. טל ואני פיתחנו התמקצעות במיקומם של הכבישים המשובשים ביותר בקיבוץ, אלה שמייצרים את אפקט הרטט המוצלח ביותר. החלפנו פעמיים את כל הגלגלים במיטה של נבו, אחרי שאלה לא עמדו בנסיעות האינטנסיביות לאורכו ולרחבו של החדר. לפני שהיינו הולכים לישון היינו מכינים צי של בקבוקי מים רתוחים, כדי שנוכל להציע לילד המתעורר לגימה או לדרבק לו מהר-מהר מטרנה. בהתאמה, בכל לילה הייתה מתבצעת לפחות החלפת טיטול אחת – והרבה פעמים החלפה טוטאלית של כל האאוטפיט, שנרטב כולו מכמות הפיפי שהתינוק ייצר. היינו מתעוררים אליו כמעט פעם בשעה, מקוששים שעות שינה כמו קבצנים, מתחילים את היום שלנו בחמש בבוקר…אני לא רוצה לדמיין בכלל איך היו נראים החיים שלנו אם לא היינו מתלבשים על סיפור השינה של נבו בזמן. זו אמנם קלישאה, אבל היא חייבת להיאמר – אלה, יועצת השינה, הצילה אותנו. בלעדיה, אני בטוחה, לא היינו מצליחים לחזור ללילות שלווים של שינה רצופה… 

להמשך הסיפור על המשפחה שעברה תהליך יעוץ שינה אצלי, 

הכנסו לקרוא כתבה בMAKO

****************************************************************************************************

תינוק בן 10 חודשים נעמד במיטה ולא נרדם בלילה

רינה ואלון (כל השמות בדויים) הגיעו אלי ליעוץ שינה עם בנם הבכור, ניר, בן 10 חודשים.

לדברי ההורים, מאז שניר נולד, הוא לא הצליח לישון יותר משעתיים ברצף. כל הרדמות הייתה עבורם קשה ומתסכלת, ומלווה בהמון בכי, צרחות והתנגדות של הילד. הרגרסיה הגדולה הגיעה ברגע שניר למד לעמוד במיטה. "מאז, כל הירדמות שלו הפכה לבלתי-אפשרית כי הילד, שמאז ותמיד היה פעלתן ולא ישב יותר מדקה בשקט, התחיל להתנהג כמו ילד 'היפראקטיבי', שלא מצליח לנוח אף לא לרגע. כל הזמן קם על רגליו בכדי לראות את העולם" (כך תיארה לי את רינה את בנה)…לדברי ההורים, הילד נעמד במיטה וצחק, שיחק, דיבר איתם, זרק מוצצים-הוא היה מוכן לעשות הכל, רק לא להירדם. הם ניסו לדבר, לבקש, לצעוק, להשכיב אותו במיטה בכוח-לא עזר כלום-הוא קם שוב ושוב, גם כשנראה היה שהוא עייף כל-כך שאין לו כבר טיפת כוח, גם במצב של עייפות קיצונית הוא לא הסכים לשכב ולנוח. בנוסף לכך, הוא התחיל להתעורר הרבה יותר בלילה – לעתים מדי שעה או חצי שעה. בכל פעם שהוריו נכנסו לחדרו בלילה, מצאו את ניר עומד במיטה ובוכה, לעתים עם עיניים עצומות.

 היו המון לילות לבנים שבמהלכם הילד לא הצליח לחזור לשינה ונשאר ער שעה וחצי-שעתיים, וזה היה קשה ומתסכל, כי בבוקר, שלושתם היו קמים עייפים.

באבחון, מצאתי שניר איננו ישן מספיק שעות ביום – בקושי מגיע ל-40 דקות בתנומה אחת בלבד, וזה משפיע גם על התנהגותו ועל מצב הרוח שלו. לדברי האם, הילד נראה כל הזמן עייף – הוא פיהק ושפשף עיניים מהבוקר ועד שהלך לישון. רינה ציינה, שניר לא אוהב לשחק לבד, מבקש המון ידיים ורוצה להיות בקרבתה – זוהי הסיבה הנוספת, שבגללה ההורים פנו אלי לקבל ייעוץ שינה לתינוקם. טקס הלילה היה קבוע, אך לא כל-כך מתאים לניר, ורק לאחר שהכנסנו כמה שינויים, ראינו שיפור.

בשלב הראשון של התהליך ייעוץ שינה בניתי, יחד עם רינה ואלון, טקס שינה, שכלל משחק פעיל בבית (במטרה שהילד יגיע לעייפות לפני שינה), טיול בחוץ , אמבטיה, ארוחה משפחתית, ספר. תוך שבוע, הילד למד שלאחר האמבטיה כבר לא משחקים ולא יוצאים ל"טיולים" ברחבי הבית, אלא קוראים סיפור והולכים לישון. בהמשך, ההורים למדו להשכיב את הילד בצורה כזו, שלא יהיה לו צורך ורצון לעמוד כל-כך הרבה במיטה.

כאשר ההרדמות של ניר הפכה לרגועה יותר, והוא התחיל לשתף פעולה עם הוריו, גם השינה שלו בלילה השתפרה -כל זה קרה במהלך החודשיים שעשינו שינויים בצורה מאוד הדרגתית.

בסיום התהליך של ייעוץ שינה לתינוקות,  ניר למד להירדם לגמרי לבד, ללא עזרה וללא נוכחות ההורים בחדרו. השינה שלו בלילות השתפרה בצורה מדהימה – בלילה, הוא ישן משעה 19 עד 6.30 בבוקר בלי לקום, ומתעורר בבוקר עם חיוך. הילד כבר לא מבקש ידיים במהלך היום אלא מסתובב ברחבי הבית ומתרחק מאמו בביטחון, זוחל מחדר לחדר בלי לחפש אותה, הוא הפך לילד הרבה יותר רגוע ושלו ומלא בטחון.

סיפורים נוספים על משפחות שעברו יעוץ שינה אצלי תקראי כאן:

"אני עדיין לא מאמינה שאפשר לתת לילדה נשיקה ולצאת מהחדר והיא נרדמת לבד, אחרי שנה של סבל ותסכולים!!!"

תזכרי שאם יש לך שאלה, התלבטות-

אני כאן בשבילך!

את מוזמנת ליצור קשר בנייד 0547201409

או להשאיר לי הודעה כאן:

יועצת שינה לתינוקות במרכז