שאלות ותשובות נפוצות על תקופה אחרי הלידה

שלום, אני שבועיים אחרי הלידה הראשונה, עדיין יש לי כאבים באזור התפרים. תוך כמה זמן התפרים אמורים להפסיק לכאוב והאם יש המלצות להפחתת הכאב? מתי צריך ללכת לרופא הנשים לאחר הלידה?

טיפים מעשיים להקלה על כאבים ונפיחות בעקבות תפרים אחרי אפיזיוטומיה וניתוח:

שטיפות עם מים חמימים עוזרות לזרז את הריפוי. כל ביקור בשירותים שווה לסיים עם שטיפה במים, אפשר ללא סבון.

אלו-פירסט (נוזל של צמח אלוורה) ופרופוליס ו11 צמחי מרפא נוספים– נותן הקלה מיידית לכאבים ונפיחות, מחטא באופן טבעי, ומזרז החלמה לאחר אפיזיוטומיה, חתכים בפרינאום לאחר לידה, ותפרים לאחר ניתוח קיסרי. ניתן להתיז כל חצי שעה-שעה לזירוז החלמה. פדים קרים עם מגנזיום- עוזרים להפחתת כאבים.

צמחי מרפא-קלנדולה וארניקה, אפשר לעשות חליטה לשטיפה.

מומלץ להגיע לבדיקת רופא הנשים חודש וחצי לאחר הלידה

****************************************************************************************************

מחזור אחרי הלידה

שלום, אני 3חודשים אחרי הלידה, מניקה מלא ועדיין לא קיבלתי מחזור. האם זה תקין?

אצל נשים מניקות המחזור הראשון עלול להגיע חודשיים עד שנה וחצי אחרי הלידה,

אצל נשים שאינן מניקות הוא מגיע בד"כ 6-8 שבועות לאחר הלידה. ידוע ממחקרים שבתקופת הנקה יש סיכוי להיכנס להריון נוסף, לכן רצוי להתייעץ עם הרופא על נושא תכנון משפחה אם את לא מתכננת הריון נוסף בתקופה הקרובה.

****************************************************************************************************

עצירות אחרי הלידה-הצילו!!!

שלום, אני שבוע אחרי הלידה ועדיין סובלת מאוד מעצירות. יש לי תפרים ואני ממש חוששת להיכנס לשירותים 🙂 האם יש פתרון טבעי? אני מניקה. תודה!

קודם כל מזל טוב! דבר הכי יעיל לטיפול בעצירות-מיצוי של שזיפים יבשים.יש לשטוף 4-5 שזיפים יבשים ולהכניס לכוס. להרתיח מים בקומקום ולשפוך את המים על השזיפים-כ 3/4 כוס. לכסות את   הכוס בצורה טובה ולשאיר לפחות ל5-6 שעות או ללילה.בבוקר לשתות על קיבה ריקה-ההצלחה מובטחת! דברים נוספים שעוזרים: סלט ירקות עם שמן זית, דייסת שיבולת שועל ולחם שיפון במקום לחם לבן. יש להימנע מאורז ושוקולד.

****************************************************************************************************

אחרי הלידה – עייפות קיצונית

קשה לי!!!אני בת 36, שלוש שבועות אחרי לידה קיסרית שנייה. עברתי הריון מאוד קשה שלווה בסכרת הריון וסימפיזיוליזיס, סבלתי מכאבים נוראיים באזור האגן במשך ההריון ובקושי ישנתי בלילות… אחרי הניתוח הקיסרי הכאבים היו סבירים.. מדאיג אותי מאוד שאני עייפה מאוד. אני סופסוף ישנה בלילה בלי כאבים ואני ממש מתרסקת במיטה בלילה. לשמחתי בעלי עוזר לי מאוד וקם אף הוא בלילות. אך אני לא מצליחה לקום בלילות.. אני כ"כ עייפה.. לא מצליחה לפתוח את העיניים.. לא מכירה את עצמי ככה- אחרי לידה ראשונה תיפקדתי ממש טוב… מה זה העייפות הזו? האם התופעה הזאת תקינה? אשמח לעזרה וייעוץ

אמא יקרה!

קודם כל מגיע לך מזל טוב! אני רוצה להגיד לך שמצב שאת מתארת-עייפות קיצונית-הוא מצב מאוד מאוד שכיח אחרי הלידה…תחשבי שאת רק 3שב אחרי הלידה. עברת הריון קשה מאוד.

מחסור בשינה משפיע לרעה על הגוף וכן על הנפש! את פשוט צברת שעות עייפות (והרבה), כרגע הגוף שלך "צועק" ומבקש שתתני לו מנוחה. את חייבת לנוח כדי לא להישבר ולחזור לתפקוד התקין. אני שמחה מאוד לשמוע שבעלך עוזר לך וקם בלילות, כל הכבוד לו!

את חייבת לצבור כוחות, תנסי לגייס עזרה כדי שתוכלי לנוח ולהתאושש. אני ממליצה לך לנצל כל הזדמנות למנוחה. תנסי לבדוק מי יכול לעזור לך עם עבודות בית, ניקיון ובישולים. כל פעם שתינוקך נרדם תשכבי גם את לנוח, אל תמשיכי בעבודות בית.תשימי את הראש ותעצמי עיניים גם אם את לא נרדמת-אחרי מנוחה קצרה תרגישי יותר רעננה. ואל תכנסי ללחץ-נשים רבות מרגישות כך אחרי הלידה וזה לא מצב חריג!

הגוף שלך מתמודד עכשיו עם המון אתגרים ושינויים הורמונאליים, ודבר הכי טוב שיעזור לך להתאושש מהר – מנוחה וזמן! דבר נוסף-אני ממליצה לך לבצע בדיקות דם -ספירת דם , רמת ברזל וויטמין b12 כדי לשלול אנמיה. אחרי לידה הרבה נשים סובלות מאנמיה וזה מתבטא בעייפות גדולה, לכן ממליצים להמשיך לקחת כדורי ברזל לפחות 6שבעות אחרי הלידה. חשוב שתקפידי על תזונה מאוזנת ובריאה וגם על שתיה מרובה.

הרבה בריאות והמון נחת מהילדים!

****************************************************************************************************

דכדוך ודיכאון אחרי הלידה

שלום אלה, אני שבועיים אחרי הלידה. ילדתי בלידה ארוכה וטראומטית מאוד…

אני עצובה מאוד ומתוסכלת, בוכה הרבה כשאני נשארת לבד. קשה לי להעביר את היום, ממש עצוב בטירוף… אני מסתכלת על התינוקת המקסימה שלי ולא מצליחה לחייך אליה…אומרים שאחרי הלידה אמהות מרגישות אהבה גדולה כלפי הבייבי- ואני עדיין לא מצליחה לקלוט עד כמה חיי השתנו ומרגישה נורא…האם אני בסדר?האם זה דיכאון לאחר לידה? מה מומלץ לעשות?

תודה ששיתפת בהרגשתך! את רק שבועיים אחרי לידה… ממש מוקדם לקבוע שמדובר בדיכאון אחרי לידה. בתקופה הזאת רוב הנשים חוות ירידות במצבי רוח, זה שכיח ואופייני מאוד! עברת לידה קשה וגופך עדיין זוכר את הטראומה ומנסה לאזן את עצמו, הורמונים משתוללים…סביר לגמרי שאת מרגישה כך!!!

הביטוי "אהבה ממבט ראשון" לא תמיד מתאים לאמהות אחרי הלידה. לפעמים זה לוקח זמן וזה בסדר! את לא צריכה להרגיש שאת נכשלת בתפקידך החדש!!! את עברת שינוי עצום ולא פשוט…תהיי סבלנית, תני לעצמך זמן להסתגל .

חשוב לא לשמור את הכול בבטן. תנסי לשתף את בני המשפחה שלך בתחושות, ברגשות, בפחדים ושימי לב אם המצב רוח שלך משתפר. אם התופעה לא תחלוף- אל תהססי לפנות לעזרה ולהתייעץ עם רופא משפחה או איש מקצוע אחר.

תרגישי טוב!

****************************************************************************************************

אני אחרי לידה ראשונה קצת טראומטית

היה ואקום לאחר אפידורל ואני מאשימה עצמי על שלקחתי אפידורל שזו אולי הסיבה שלידה הייתה ארוכה מאוד ובסופה היה ואקום…בתחילת הלידה היה מצב שלא אפשר הכנסה לחדר לידה טבעית – מה שיצר כנראה לחץ פסיכולוגי. צירים משעה 8 בערב עד5 בבוקר שאז ביקשתי אפידורל כי כבר לא היה לי כוח…אני חושבת שעשיתי טעות והיה עלי להמתין ולסבול…אני אוכלת עצמיוכועסת שלא הצלחתי ללדת בלידה טבעית.

אני רוצה לשלוח לך חיבוק גדול!

אני חושבת שהרבה נשים אחרי הלידה מרגישות כמוך…אנחנו מכינות תוכנית לידה, מתכוננות ללידה טבעית, טובה ונעימה… אך במציאות במקרים מסוימים אין באפשרותנו לשלוט במצב ולנהל לידה בצורה שאנו רוצים. בבקשה תחשבי חיובי ותקבלי את עצמך באהבה. רגשות של כעס והאשמה עצמית לא יובילו אותך לשום דבר טוב, זה לא יעזור לך ואך יזיק. אני ממליצה לך בחום לעבור עיבוד חווית הלידה כדי שתוכלי להשתחרר מרגשות לא נעימים שמציפים אותך ותרגישי יותר טוב.

****************************************************************************************************

לא מצליחה לרדת במשקל…

אני חודשיים אחרי לידה שנייה ירדתי עד היום רק 16 קילו מתוך 26. אני תקועה ככה כבר שבועיים ולא מצליחה לרדת יותר…אני מניקה מלא, אוכלת אוכל בריא, בעיקר ירקות. אני בקושי מוצאת את הזמן ללכת וכל היום פעילה אבל זה לא עוזר… מה לעשות? איך לחזור למשקל סביר?

שלום לך ומזל טוב!

את רק חודשיים אחרי הלידה-זה ממש מעט זמן! אחרי לידה שנייה לוקח לגוף יותר זמן לחזור למשקל, הגוף שונה… אל תאשימי את עצמך, אל תכנסי לרגשות אשמה- זה לא בריא! אם את אוכלת בריא ועושה ספורט -מצויין! זה יעזור לגפך בהתאוששות אחרי הלידה. תמשיכי לשמור על אורך חיים בריא, תהיי סבלנית ותקבלי את עצמך באהבה! לגבי תזונה שלך: אם את מניקה מלא את זקוקה לתפריט יומית עשיר בכל המרכיבים החיוניים- חלבון, פחמימות, ויטמינים ועוד. כדאי לאכול לפחות 3-4 ארוחות טובות ביום אם את מעוניינת להניק כדי שתינוקך יקבל חלב עשיר ולא דליל. אישה מניקה צריכה לקבל גם קלוריות- תפריט מאוזן ובריא. אם את מעוניינת לרדת במשקל ולהמשיך להניק אני ממליצה לך לפנות ליעוץ דיאטנית דרך קופ"ח כדי לקבל הכוונה מקצועית. הרבה בריאות!

באהבה

אלה

מאמרים וטיפים מעשיים לאמהות אחרי הלידה:

משכב לידה-מידע לאמא טרייה אחרי הליד

איך לעזור לתינוק להסתגל אחרי הלידה?

כאבי בטן וגזים אצל תינוקות

שובר מתנה ליולדת-מתנה של שקט נפשי לאם טרייה.

מתנה מיוחדת לגולשות האתר:

ספר הדרכה לאמהות אחרי הלידה-

מאמרים וטיפים מעשיים לטיפול והקלה

על בכי של תינוקות ועל שינה אצל תינוקות 

ישירות למייל שלכם!

לקבלת הספרון כנסי לכאן

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן