אני הפכתי מאמא מתוסכלת ברמה של עצבים ובכי לאמא מאושרת וקשובה לילד שלה…

הילה הגיעה עלי עם בנה התינוק בן 5 וחצי חודשים, וכבר בפגישה הראשונה שלנו, היא שיתפה אותי שהקטנטן בוכה בכי קורע לב כל פעם שההורים מנסים להרדים אותו, בקושי ישן במהלך היום, ומתעורר תמיד בצרחות. המצב הזה גרם לה להרגיש מתוסכלת וחסרת אונים, כי שום דבר לא הרגיע את הילד, לא משנה כמה היא ניסתה להקל עליו בעזרת שיטות שונות ומגוונות.

בנוסף לכך, הקטנטן לא הסכים לישון בעריסה, ואחרי כמה לילות לבנים ומתישים, היא התחילה להרדים אותו עליה, בישיבה במיטה, כי זה הדבר היחיד שאיפשר להם לישון 2-3 שעות בלילה. כל ניסיון שלה להעביר אותו לשינה בעריסה או לידה, במיטת הורים, גרם להתקף של בכי אין סופי ותסכול גדול. ואם זה לא מספיק, אז גם במהלך היום התינוק הקטן שלה התנגד לשינה, התנומות שלו היו קצרות, עד 20 דקות, וכל זה גרם לו לקטר, ולהתלונן רוב היום. הוא לא היה מוכן לשחק לבד, וכל היום רצה להיות בידיים.

המצב הזה גרם לעייפות קשה ולתחושת ייאוש אצל האמא, שטיפלה בקטנטן במסירות מדהימה 24/7, והתמודדה לבד עם המצב המורכב והמתיש הזה.

בשיחה שלנו הילה שיתפה אותי שהיא מודאגת מאוד, לחוצה וחוששת שמחסור חמור בשינה ישפיע על הבריאות של התינוק שלה ועל ההתפתחות שלו בעתיד.

חשוב לי להדגיש: הילה היא לא היחידה שמתמודדת עם המצב הזה...כולנו מדמיינות בתקופת ההיריון איך התינוק המתוק יגיע לעולם, איך התקופה הראשונה אחרי הלידה תעבור בנחת ובשמחה. אנחנו מצפות שהתינוק הקטן שלנו יקבל האכלה, ישחק וילך לישון בכיף, וגם בלילה יצליח לישון לפחות כמה שעות ברצף. אבל לעתים קרובות התמונה הזאת רחוקה מאוד מהמציאות, וזה קורה בהמון משפחות אחרי לידת תינוק.

אז מה אני המלצתי להילה ומה אני ממליצה לאמהות נוספות במצב דומה:
1. קודם כל היה לי חשוב להסביר להילה שאם הילד שלה בוכה וצורח, זה לא כי היא לא מטפלת בו מספיק טוב, ולא כי היא אמא לא טובה. העובדה שהיא ביקשה עזרה וחיפשה פתרונות עבור הקטנטן שלה, מעידה על כך שהיא אמא אכפתית, וחשוב לה שהקטנטן שלה יקבל את הטוב ביותר.

2. התחלנו לבנות עבור הקטנטן את השגרה עם שעות השינה בהתאם לגיל, כדי לאפשר לו לישון טוב במהלך היום. זה לא היה פשוט, אך הילה השקיעה ועשתה שינוי מדהים, לאט ובהדרגה, עם המון סבלנות, והילד הגיב בצורה יוצאת מהכלל.

3. הפסקנו שינה במיטת הורים, בידיים של אמא בלילות. היום הקטנטן יודע שהוא הולך לישון בעריסה שלו, ויש לו מקום קבוע לשינה, כך שהילה כבר לא צריכה לבלות לילות שלמים, כשהילד ישן בידיים שלה, והיא חוששת להרדם ושחלילה לא יקרה לו משהו…

4. הילד התחיל לישון תנומות טובות במהלך היום, ובזכות זה ההתנהגות שלו השתנתה לגמרי. מתינוק לא רגוע, שבכה המון, רצה ידיים כל היום, ודרש יחס 24/7, כך שלאמא לא היה רגע פנוי לעצמה כדי לשתות, לאכול או לנוח, הוא הפך לתינוק מתוק שיכול לשחק עם עצמו בנינוחות. וגם ההורים הרגישו שאפשר להנות משעות איכות עם הילד, וזה שינה להם את החיים מקצה לקצה.
5. לימדתי את הילה איך להרגיע את הקטנטן ואיך למנוע מצבים של בכי, כך שיש לה עכשיו כלים מעשיים מגוונים, והכי חשוב, היא מרגישה בטוחה במה שהיא עושה, ולא נלחצת, אם הילד מתחיל להתלונן, או לקטר, כי היא יודעת בדיוק מה עליה לעשות, ואיך לעזור לו.

תקראו מה כתבה לי הילה שבועיים וחצי אחרי תחילת התהליך, המכתב שלה ריגש אותי וגרם לי להרגיש גאווה גדולה. אין דבר שמספק אותי יותר מלדעת שעוד משפחה חוזרת לחיים רגועים, נעימים ומהנים, זה שווה את המאמץ.

"אני נמצאת עם אלה בעיצומו של תהליך (רק שבועיים וחצי בזה )
אבל אני רוצה לספר לכן .. שיש לי תינוק לא קל , שבוכה וצועק כל היום ולא רגוע ועצבני .. מסרב לישון בכל תוקף ..
מאז שהתחלנו את התהליך התינוק עבר שינוי והתחיל להיות נינוח וכיפי וזורם לשחק, אבל הכי חשוב- השינוי קרה אצלי !!!
אני לא יכולה לתאר לכן איך אחרי שיחת נפש קצרה עם אלה היקרה פשוט עשיתי סוויץ׳ בראש, ואני מחכה לקום בכל בוקר מחדש ולהתחיל את היום שלי עם התינוקי הקטן שלי ופשוט להנות איתו מהיום שמצפה לנו.
אני הפכתי מאמא מתוסכלת ברמה של עצבים ובכי לאמא מאושרת , אמא קשובה לילד שלה ואמא נינוחה גם אם הוא בוכה וצועק .. אני מרגישה יותר קשורה לילד שלי יותר סבלנית ויותר שלווה .. וזה פשוט משפיע פלאים על הילד שלי כי זה גורם גם לו לשלווה ולרוגע לא יתואר ..
בשבילי זה כבר הישג אדיר של התהליך, ברגע שאני השתנתי הכל הפך להיות הרבה יותר קל, אז אני באמת ממליצה לכן , אם אתן מתוסכלות – תפנו אליה , תפתחו את כל מה שיושב לכן על הלב. אלה לא שפטה אותי לרגע והבינה אותי עד המילה האחרונה .. וגם לא תשפוט אף אחת מכן .. אלא רק תדע להפוך את העולם בכדי לעזור קודם כל לכן ואחר כך לילדים שלכן ..
אני חייבת פשוט להוקיר תודה עצומה כי בזכותה נהייתי אחרת .. אני באמת מרגישה אמא. ואם צלחנו את האתגר הזה .. כל השאר באמת קטן עלינו! 
פשוט תענוג לעבור איתה תהליך כה עוצמתי ונפלא
תודה שזכיתי להכיר אותך ולהיות בחיקך ❤️❤️❤️
אוהבים אותך מקרב לב – הילה ועילאי הקטן בן החצי שנה !!"

אם אתם מרגישים שכל מה שאתם עושים כדי לעזור לקטנטן שלכם לישון ברוגע לא עוזר, ואתם רוצים לקבל כלים יעילים שבאמת יעזרו לכם, צרו איתי קשר בהודעה כאן ואשמח לעזור גם לכם! 

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן