איך להלביש תינוק בעונות השנה-מדריך קצר להורה חדש

איך להלביש תינוקות בחורף:

חורף הגיע ויחד איתו גם שינויים במזג האוויר.יום אחד השמש זורחת ומזג האוויר נראה

נעים ויום אחריו מגיע גשם ורוח. איך מלבישים תינוק קטן ושומרים עליו במזג   אוויר ההפכפך של החורף ישראלי

תינוקות קטנים רגישים מאוד לשינויים בטמפרטורה כי  מערכת הוויסות שלהם עדיין לא בשלה.

קירור יתר או חימום יתר עלול לגרום לנזק מיידי, לכן חשוב לשמור על חום החדר בין 21-23 מעלות. בלילות קרים יש לחמם את החדר עם רדיאטור או מזגן ולהוסיף לחות על ידי מכשיר אדים קרים או להניח מגבת רטובה בחדר. אם עושים מקלחת- רצוי לחמם את החדר ל 24 מעלות. רצוי למקם את מיטת תינוק ליד הקיר הפנימי שפחות מתקרר בימי החורף הקרים ולתלות מעל המיטה מדחום.

כדי ללמוד להלביש תינוק צעיר בחורף, יש לאמץ את שיטת השכבות-תמיד שכבה אחת יותר ממה שאת לובשת.

אם את הולכת בחולצה ופוטר-לתינוק צריכות להיות 2 שכבות של בגדים ארוכים ושמיכה.

רצוי שהשכבה התחתונה תהיה בגד מכותנה או פלנל- מכנסיים עם רגליות וגופיה או בגד גוף (מומלץ במיוחד בלילות כי הוא אינו מתרומם עם תנועת התינוק) ושכבה נוספת חמה יותר-בגד מפליז או בד עבה וחמים אחר.

כשיוצאים החוצה ביום קר או בערב כשהטמפרטורה נמוכה יש להוסיף חרמונית או מעיל וכובע.

אם בצהריים הטמפרטורה עולה ויותר חם כדאי "לקלף" שכבות-הכול בהתאם לטמפרטורה.

חדר התינוק:

קירור יתר או חימום יתר עלול לגרום לנזק מיידי, לכן חשוב לשמור על חום החדר בין 21-23  מעלות. בלילות קרים יש לחמם את החדר עם רדיאטור או מזגן ולהוסיף לחות על ידי מכשיר אדים קרים או להניח מגבת רטובה בחדר. אם עושים מקלחת- רצוי לחמם את החדר ל 24-25 מעלות. רצוי לסיים את המקלחת ולהלביש את הקטנטן באותו חדר מחומם כדי לא לחשוף אותו למעבר בין חדרים ולטמפרטורות נמוכות.

רצוי למקם את מיטת תינוק ליד הקיר הפנימי שפחות מתקרר בימי החורף הקרים ולתלות מדחום ליד המיטה. יש להקפיד על אוורור החדר לפחות פעם ביום כדי למנוע מחלות. רצוי לפתוח חלון בחדר כשהתינוק נמצא בטיול בחוץ או בחדר אחר. מומלץ להימנע מחשיפת תינוקות קטנים למשבי רוח ישירה מחלון או ממזגן.

איך נוכל לדעת האם קר או חם לתינוק:

הדרך המוכרת לבדיקת חום התינוק עיי בדיקת ידיים ואפו היא לא כל-כך יעילה כי בד"כ הידיים והרגליים יהיו קרות בגלל זרימת דם איטית.

השיטה הטובה והיעילה לבדיקת חום התינוק היא להניח את היד על העורף שלו. אם חם לו מדי-תרגישי שהוא מזיע.

כדאי להתבונן בתינוקך ולשים לב איך הוא נראה.

:סימנים שקר לתינוקך 

שפתיים שלו בגוון כחול ולעתים נראה גם רעד קל. יש להוסיף שכבת בגדים או שמיכה.

:סימנים שחם לתינוקך

לחיים אדומות, נראה שהוא מזיע בעיקר בראש, מצח וצוואר. במקרה כזה יש להוריד שכבה אחת מהבגדים.

לגבי יציאות מהבית עם תינוקות קטנים- לפחות עד גיל חודשיים, לא מומלץ להיכנס למקומות הומי אדם כמו קניונים. תינוק קטן עלול להידבק בוירוסים שנמצאים במקומות סגורים ולא מאווררים כי מערכת החיסון שלו עדיין לא מספיק חזקה.

חורף חם ובריא לכולם!

 שאלה מבורום: יש לי שני ילדים אחד בן2 ובת בת 10 חודשים הם לא אוהבים לישון עם שמיכה בכלל גם שאני מכסה מתוך שינה הם מורידים תוך דקה וכתוצאה מכך הם כל הזמן משתעלים ומצוננים ובמהלך היום הם מזיעים מאוד . אני מיואשת

ישנם אנשים מבוגרים וגם תינוקות שתמיד חם להם והם מזיעים הרבה ביום. יש גם אנשים שתמיד קר להם…לדעתי ילדיך משתייכים לקבוצה הראשונה. את צריכה לדעת ולקבל את זה ולנסות להתאים את צורת הלבוש שלהם לטמפרטורה בבית או בחוץ. אם קר בלילה שימי להם פיז'מה עם שרוול ארוך וגרביים אם יש צורך. לא כדאי להילחם איתם.

איך להלביש תינוק באביב ובתקופת המעבר:

תינוקות קטנים לא יודעים לווסת את הטמפרטורה של גופם לפחות בחודש הראשון אחרי הלידה. מומלץ להלביש אותם ב2 שכבות דקות –מכנס עם רגליות לפחות עד גיל חודש. אם מדובר על תינוק שנולד לפני הזמן או במשקל פחות מ3 ק"ג-יש להמשיך להלביש אותם 2 שכבות לפחות חודשיים.

אם את יוצאת החוצה-שימי לב שבשעות הבוקר ובערב יותר קר בחוץ מאשר ביום. לכן  בשעות האלה כדאי לכסות את תינוקך בשמיכה. במשך היום אין צורך להלביש יותר מ2 שכבות דקות ולא בשמיכה. אם תינוקך בן יותר מחודש לא כדאי לשים יותר משכבה 1 או לכסות בשמיכה אם חם מאוד בחוץ. בכל מקרה כדאי לבדוק

 

הלבשת תינוק בלילות חמים:

שאלה מפורום: איך מלבישים תינוק בלילות? אני חוששת שאני לא מלבישה אותו טוב ולא רוצה שיזיע יותר מדי…

לשאלתך אפשר לדעתי להפעיל מאוורר קטן שיופנה לא לכיוון תינוקך אלא ידאג למשב רוח נעים בחדר. בלילות שהם לא מאוד חמים ניתן להלבישו בבגד ארוך ודק גם אם הוא אינו מתכסה ,ובלילות חמים במיוחד מכנס ארוך וחולצה קצרה. זה ישמור על חום גופו גם אם החדר יהיה מאוורר וללא שמיכה.

במידה שתחליטי על מזגן ניתן לכוון את המזגן שידלק ויכבה כל פרק זמן מסויים ואז לא יפעל כל הלילה ובכל זאת תהיה תחושה של קרירות בחדר.

שאלה לגבי לבוש בקיץ:

הדירה שלנו מאוד חמה ,כ27 מע' הבנתי שעדיף לשים לתינוק קטן ביגוד ארוך (שכבה אחת) אבל ממש חם אצלנו בקיץ . אני מלבישה אותו עם מכנס ארוך עם רגליות וחולצה קצרה. בגלל שהמסכן הקטן לא הפסיק להזיע, אני מדליקה מזגן מדי פעם ומאוורר דלוק כל היום, מה המצב הנכון ?

אני ממליצה להלביש אותו בשכבה אחת ולהדליק מזגן כדי שתינוקך לא יזיע,

עדיף לכסותו עם חיתול או שמיכה קלה מאוד אם יהיה קריר. חשוב לבדוק כל הזמן עד כמה חם/קר לתינוקך כדי שלא יתקרר ולא יזיע.

אני צריכה ללדת בחודש יולי-שיא החום. אני מנסה להתארגן עם ביגוד ראשוני. כמה שכבות אני צריכה להלביש את הרך הנולד? אומרים לי ששתי שכבות ,אבל אני מבולבלת ולא מבינה איך אפשר כי אנחנו גרים בדירה ללא מזגן...

אצל תינוק שרק נולד עדיין אינו בשל מנגנון וויסות חום הגוף ,ובגלל זה ממליצים עד גיל חודש להלבישו בשתי שכבות, ביולי עדיין צריך לשים בשחרור מביה"ח ובחודש הראשון (כולל הברית כמובן) שתי שכבות דקות.

שיהיה המון מזל טוב!

אמבטיה ראשונה לתינוק

טיפים מעשיים והמלצות לנסיעות וטיסות עם תינוק

תרגילים לשלבי התפתחות התינוק בשנה הראשונה

איך לשחק עם תינוק צעיר בכדי לעודד את ההתפתחות החושית.

מאמרים נוספים על שינה, תזונה והתפתחות התינוק

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן