תינוק לא ישן ביום-איך לטפל בתנומות קצרות?

הורים יקרים, אם אתם משקיעים המון זמן ומאמץ כדי להרדים את תינוקכם הקטן במהלך היום והוא מתעורר כל פעם אחרי 30-20 דקות, שוב ושוב, אתם בטח מרגישים שזה מתיש ומתסכל אתכם. 

ייתכן והתינוק שלכם ישן תנומות קצרות מאוד ולא מוכן להירדם בחזרה, למרות העייפות.

אם אתם מתמודדים עם תינוק שעייף כל הזמן, ועסוקים כל היום בניסיונות חוזרים להרדים אותו ולהחזיר אותו לשינה אחרי תנומה קצרצרה, וכלום לא עוזר, וזה גורם לכם לעייפות קשה, תחושת חוסר אונים וייאוש, כי אתם רוצים לעזור לו ולא יודעים איך, המאמר הזה הוא בשבילכם.

המטרה שלי במאמר הזה היא לענות לכם על 3  השאלות הבאות: 

  • מה עושים כאשר תינוק לא ישן ביום? 
  • מדוע חלק מהתינוקות מצליחים לישון רק תנומות קצרות? 
  • איך לעזור לתינוק שישן תנומות קצרות? 

תינוק לא ישן ביום -על השינויים בפיזיולוגיים במהלך השנה הראשונה

ידוע ממחקרים שדפוסי השינה של תינוק קטן בחודשים הראשונים אחרי הלידה שונים מדפוסי השינה שלנו, המבוגרים. הרך הנולד מבלה הרבה מאוד זמן בשינה קלה ולא איכותית, לכן יש לו נטייה להתעורר בקלות מכל סיבה, כמו רעב, אי נוחות, כאב, רעשים וכו'. בחודשים הראשונים אחרי הלידה הקטנטן שלכם זקוק לארוחות קטנות במרווחי זמן קטנים, לכן התנומות שלו במהלך היום לרוב יהיו קצרות. 

מחזורי השינה של תינוק אחרי הלידה קצרים ביחס לשנת תינוק בוגר. עם הזמן התינוק מתפתח וגדל והתנומות הקצרות שלו מתאחדות ביחד והופכות לארוכות יותר-דבר שמאפשר להורים לבנות לו סדר יום קבוע ומתאים. במהלך השנה הראשונה מספר התנומות ביום משתנה בהדרגה. לדוגמה, תינוק צעיר אחרי הלידה ישן 4-5 תנומות בממוצע, בגיל 6-7 חודשים רוב התינוקות ישנים כבר 3 תנומות, ולקראת גיל שנה רוב הפעוטות כבר יעברו לתנומה אחת בלבד בצהריים.

תינוק לא ישן ביום או ישן רק תנומות קצרות מאוד, מדוע זה קורה?

ישנם תינוקות שעושים מעבר קל וחלק מתנומות קצרות לתנומות ארוכות. זה קורה להם באופן טבעי לגמרי, ללא צורך בעזרה או התערבות של ההורים. חלקם יעשו זאת כבר בגיל מאוד צעיר-סביב 4-6 שבועות, אך זה די נדיר. לעומתם תינוקות רבים לא מצליחים ללמוד לישון תנומות ארוכות גם בגיל 5-6 חודשים, וזקוקים להמון עזרה כדי להגיע למצב שהתנומות שלהם ימשכו לפחות שעה-שעה וחצי.

חשוב לדעת שאם התינוק לא ישן ביום ומתעורר תמיד אחרי 15-20 דקות, המצב הזה אינו מאפשר לו להגיע לשינה עמוקה ואיכותית, ולצבור כוחות. לכן יש סיכון תרגישו שיש לכם תינוק שעייף כל הזמן וכתוצאה מכך אתם תחוו שיבושים רבים בשנת לילה שלו.

אם הקטנטן שלכם הגיע לגיל 5-6 חודשים ועדיין ישן תמיד תנומות קצרות בלבד, אם הוא מתעורר אחרי 20-30 דקות עם בכי, קיטורים, אם הוא מפהק ומשפשף עיניים – כדאי ומומלץ לקבל כלים והכוונה מקצועית כדי לעזור לו לצאת מהמצב. 

מחקרים מראים שתינוק שעייף כל הזמן לא מצליח להתפתח לפי הגיל, הוא עלול לבכות, לקטר ולהתלונן המון במהלך היום, והכי חשוב-הוא עלול התחיל להתעורר המון בלילה. לכן תהליך הדרגתי וקשוב של שינוי בהרגלי השינה שלו, עם דגש על הארכת תנומות במהלך היום יאפשר לכם למנוע בעיות שינה אצל התינוק שלכם גם בשינה בלילות. 

אם אתם מרגישים שיש לכם תינוק שעייף כל הזמן ומראה סימני עייפות מיד אחרי שמתעורר, זהו הסימן שכדאי לעזור לו ללמוד לישון טוב יותר ולא לחכות שהזמן יעשה את שלו, כי עייפות מצטברת ומשפיעה על ההתנהגות ועל הבריאות של קטנטנים.

מה הן הסיבות לשינה לא איכותית ותנומות קצרות אצל תינוקות?

1סדר היום של תינוקכם לא מתאים לגילו

ייתכן והתינוק שלכם מתעורר מוקדם מדי בבוקר, נרדם מאוחר מדי בלילה, או ישן תנומות מאוד קצרות, שלא מאפשרות לו לצבור כוחות, וכתוצאה מכך התינוק עייף כל הזמן. עייפות גדולה גורמת להמון בעיות שינה אצל תינוקות(יקיצות בלילה, קשיים בהרדמות, תנומות קצרות), לכן כדאי להימנע מהמצב הזה.

2- תינוק לא ישן ביום בגלל חוסר עקביות בהתנהלות של ההורים.

אם תינוקכם ישן כל פעם בשעות לא קבועות או ישן במקומות שונים כל יום, כנראה הוא ירגיש קצת מבולבל ויתקשה לישון תנומות איכותיות וארוכות. 

3- תינוק לא ישן ביום אם הוא רגיל להירדם עם עזרה.  

אם הקטנטן שלכם תמיד נרדם תוך כדי הנקה, עם בקבוק או נדנוד בידיים, הוא יתעורר די מהר כדי לקבל שוב עזרה, כי קיים הרגל שלא יאפשר לו לישון ברצף שינה איכותית. 

כדאי לזכור שכולנו מתעוררים במהלך השינה ביום ובלילה, כאשר עוברים ממחזור של שינה קלה לשינה עמוקה יותר, זה טבעי. תנומות קצרות במהלך היום הן סיבה נפוצה מאוד לבעיות שינה אצל תינוקות-כי קטנטנים עלולים להתעורר בלילה מספר רב של פעמים ולדרוש תשומת לב, או עזרה, בכדי להירדם בחזרה. לכן כאשר התינוק לא ישן ביום, אני ממליצה לא לוותר, אלא להחזיר את הפעוט לשינה שוב, כל פעם שהוא מתעורר אחרי תנומה קצרה בשעות הבוקר או צהריים.

תינוק לא ישן ביום-3 דרכים להקלה עליו ועליכם:

1תשקיעו בבניית בסיס להרגלי שינה בריאים.

תארגנו לו שגרה קבועה ותנאים מתאימים לשינה טובה במהלך היום ובלילה. רצוי לבנות לו סדר יום עם תנומות ארוכות, עד כמה שניתן, בהתאם לגיל ולצרכים האישיים של הפעוט שלכם. 

2-תהיו ערים וקשובים לסימני העייפות שלו

כשתינוקכם משפשף עיניים או מפהק, תתחילו להרדימו בהקדם, בכדי שלא יגיע לעייפות קיצונית.

3- כשהתינוק לא ישן ביום וכל התנומות שלו קצרות מאוד, תלמדו אותו להאריך תנומות בדרך הבאה: שבו לידו מספר דקות לפני שהוא צפוי להתעורר וברגע שהוא מראה סימנים של התעוררות תחזירו אותו לשינה שוב, בדיוק כמו שאתם עשיתם בשלב ההרדמות.

תזכרו שהקטנטן שלכם זקוק לתקופה של כמה שבועות כדי ללמוד לישון תנומות ארוכות. עם המון סבלנות והתמדה תעזרו לו ללמוד לישון שינה איכותית גם ביום וגם בלילה. כך אתם תצליחו למנוע בעיות שינה אצל התינוק שלכם בעתיד.

אשמח אם תשתפו ותעבירו את המאמר הזה להורים נוספים. אם יש לכם שאלה או התלבטות-תכתבו לי כאן בתגובות, אשמח לעזור לכם!

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

26 תגובות
  1. אוריה עייני

    היי
    הבת שלי בת 7 שבועות, בקושי ישנה במהלך היום.. לא מצליחה להחזיר אותה לישון אחרי תנומות קצרות
    איך לייצר שגרה? לא יודעת מאיפה להתחיל ומתי זה הזמן לפנות לעזרה מקצועית

  2. ella

    אוריה יקרה, קודם כל אני שולחת לך חיבוק. התינוקת שלך צעירה מאוד, והיא חייבת לקבל עזרה כדי להרדם. אני ממליצה לך להשתמש בעיטוף, מנשא או ידיים, כרגע אי אפשר לנסות להרדים אותה לבד.
    כשהיא תגדל המצב אמור להשתנות. בכל מקרה היא זקוקה לכ6 שעות שינה במהלך היום, ב4-5 תנומות. תנסי ליצור מצב שהיא ישנה-אוכלת, משחקת קצת ושוב חוזרת לשינה…זה יסתדר עם הזמן, תהיי סבלנית.
    אם תראי ששום דבר לא עוזר לך את מוזמנת לפנות אלי בפרטי. בינתיים אני מצרפת לך לינק למאמר שלי על שינה בגילאים האלה, הכנסי לכאן https://sleepmybaby.co.il/%d7%a9%d7%99%d7%a0%d7%94-%d7%a9-%d7%aa%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%a7%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%97%d7%a8%d7%99-%d7%94%d7%9c%d7%99/ רוב נחת!!

  3. אורן

    היי אלה.
    מאיזה גיל תינוק צריך להירדם לבד ללא עזרה?

  4. ella

    היי אורן, שאלה טובה! קודם כל אני מאמינה שתינוק לא חייב ולא צריך להתחיל להרדם לבד בגיל מסויים, אין כאן כללי ברזל שיתאים לכולם, כי הכל אמור להיות מותאם לצרכים ורצונות שלכם.
    ישנם הורים שממשיכים להרדים את התינוק שלהם בידיים או על הכדור עד גיל שנה. לעומתם ישנם הורים שזה לא מתאים להם מכל מני סיבות, או שהם רוצים להגיע לשיפור בשינה בלילות. לכן
    הם מתחילים ללמד את הקטנטן להרדם לבד בגיל צעיר. אפשר כעקרון להתחיל בתהליך מגיל 4-5 חודשים.
    אם תרצו עזרה אפשר להיות איתי בקשר. ישנם גם מאמרים בנושא באתר שלי, לדוגמא המאמר הזה https://sleepmybaby.co.il/%d7%94%d7%a8%d7%93%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%a2%d7%a6%d7%9e%d7%90%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%a6%d7%9c-%d7%aa%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%a7%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%99%d7%aa%d7%95%d7%a1%d7%99%d7%9d-%d7%95%d7%98%d7%a2/

  5. נטע

    שלום, יש לי תינוק בן 7 חודשים שישן בכל פעם 40 דקות מקסימום,, וקשה מאוד להשכיב אותו לישון. בלילה הוא נרדם לבד בקלות. לדעתי חלק מהקושי הוא שכשאחותו הגדולה בבית(בבקרים ואחרי שחוזרת מהגן) הוא רוצה לשחק איתה ולא רוצה לישון ולפספס. אבל גם כשאנחנו לבד בבית הוא מקיץ אחרי 30-40 דקות וקשה ךו להרדם.
    נמצא בבית ולא במסגרת, רוב הימים משכיבה לישון במיטה שלו.
    איך אפשר לגרום לו לישון לפרקי זמן ארוכים יותר? ואיך ניתן לעזור לו להרדם? תודה רבה!

  6. ella

    היי נטע, לפי התאור שלך נראה שיש כאן כמה סיבות גדולות לקשיי השינה אצל תינוקך, וזה דורש בדיקה מעמיקה.
    במצבים כאלה התכתבות בכמה שורות לא תעזור, כי אתם צריכים ללמד את הקטנטן להירדם לבד, לבנות לו סדר יום וזה לא הכל.
    במצבים כאלה אני ממליצה לקבל ייעוץ אישי או לרכוש קורס עם כלים פרקטיים, שתוכלו ליישם ולהנות מתינוק רגוע, נינוח ובריא.
    אפשר לפנות אלי בפרטי, בהצלחה!

  7. חני

    היי.
    הבן שלי בן 5 וחצי חודשים לא יושן טוב בלילה ולא ביום .. אני מנסה את התהליך שכתבת לגבי הרגל שת שינה ולהחזיר אותו בחזרה לישון. כמה וכמה פעמים וזה לא משפיעה כלל.. העניין מאוד מתסכל אותי ..
    תודה רבה חני..

  8. ella

    חני יקרה, מי כמוני יודעת כמה מתסכל המצב הזה שאת מנסה לעשות הכל ומשקיעה המון כוחות ומאמצים ולא רואה תוצאות…לצערי זה קורה להמון הורים, שממנסים לפעול לפי המלצות כלליות ולא בהתאם למה שהילד שלהם זקוק באופן אישי. במצבים מורכבים כאלה אני ממליצה לקבל ייעוץ אישי.בעזרת תכנית עבודה שאבנה לך את תוכלי להתקדם לאט ובטוח, בלי לפספס שלבים חשובים ובלי לגרום לילדכם לבכות ולהתנגד לכל דבר. הבחירה היא שלך. אם תרצי עזרה אפשר לפנות אלי בווטסאפ או במייל, רק בריאות!

  9. פייגי

    הי אלה, יש לי תינוק בן חודשיים, הוא ישן דיי טוב בלילה, אחרי טקס השכבה קבוע. בערך מעשר עד ארבע, קם לאכול וחוזר לישון עד שש שבע, ומאז זה משתנה.
    הבעיה היא שהוא לא ישן כמעט ביום, גם אם הוא נרדם, זה לא ליותר מחצי שעה ורוב ההירדמויות שלו הן תוך כדי הנקה כך שהוא גם לא מסיים כמעט ארוחה בשלמות בלי נמנום תוך כדי. מה שקורה זה שהוא רוב היום בעייפות. ראיתי שאת ממליצה על יצירת הרגלי שינה. הכוונה גם ליום? והאם כדאי להשכיבו ביום במיטה שלו או במקום אחר כדי ליצור הפרדה בין שנת היום והלילה? אשמח ליעוץ ותשובה, תודה רבה!

  10. ella

    היי פייגי, אכן אני ממליצה להתחיל לבנות לתינק בגיל הזה הרגלי שינה בריאים: טקס לפני הרדמות, ותנומות כמה שיותר ארוכות. בגיל הזה את יכולה להרדימו בידיים או בכל דרך שתעזור לו להירדם ולישון טוב, זה חשוב.
    הוא אמור לישון לפחות 5שעות במהלך היום, ב4-5 תנומות. אם תרגישי שקשה לך את מוזמנת לקבל ייעוץ אישי.
    רוב נחת!!

  11. תהילה

    היי
    הבן של בן 5 שבועות היה ישן יחסית בסדר מאחרי הלידה אבל בשבוע האחרון הוא פתאום מתקשה מאוד להרדם, הוא לא בוכה אבל הוא עייף ורוצה ידיים ולא נרדם בשום צורה
    ועד שאנחנו מרדימים אותו הוא מתעורר אחרי חצי שעה
    מה עושים? אנחנו גמורים מעייפות ורוצים לישון

  12. ella

    תהילה שלום, המצב שאת מתארת מאוד אופייני לתינוקות בגיל הזה ויש לזה המון המון סיבות אפשריות.
    כדי לתת לך הסברים מה יכול לעזור לבנך לישון טוב יותר, אני צריכה להכיר אותו, טיפים כלליים פחות יעזרו במצב כ"כ מורכב.
    את מוזמנת לקרוא מאמר על בעיותש ינה בחודש הראשון אחרי הלידה כאן
    אם את רואה שהרדמות בידיים או עם עזרה לא פותרת את הקושי, והילד עדיין לא נרדם בלי התנגדות קשה, את מוזמנת ליצור איתי קשר דרך האתר או כאן http://bit.ly/2WWDBFL
    ולקבוע שיחת ייעוץ אישי. אשמח לעזור לכם!

  13. נוי

    היי… יש לי תינוקת בת 6 חודשים. עד עכשיו היא נרדמה מעולה לבד .. סדר יום קבוע. נמצאת במעון וגם שם נרדמה בקלות. בבית היא משחקת מתקלחת אוכלת והולכת לישון בלול בלי עזרה.
    בשבוע האחרון היא פשוט לא נרדמת במעון.. ישנה ל15 דקות וזהו.. גם כשהיא בבית בשבת אני נאלצת להרדים אותה בחושך, בידיים כדי שאיכשהו תישן.
    לפעמים נראה שלא צריכה את השינה והיא בסדר ולפעמיים היא מתלוננת ונראה שמשהו מציק לה. הלכנו לרופאה היא הביאה לה מי מלח לאף אבל אני לא חושבת שזאת הבעיה כי גם לפני כן היא הייתה מצוננת.. היא גם הביאה לה טיפטת לדלקת אוזניים משהו בקטנה וגם זה היה בעבר ולא גרם לחוסר שינה.
    אשמח לדעת מה לעשות, תודה נוי!

  14. אורטל

    שלום אלה,
    הבת שלי בת שבועיים וחצי. מלבד הימים הראשונים לאחר הלידה, היא לא ישנה בכלל במיטה, רק על הידיים. בכל פעם שאני מניחה אותה במיטה היא מתעוררת מיד או אחרי כמה דקות ולא מצליחה לחזור לישון. ניסינו הכל, כולל להניח על הצד ולהפוך על הגב, להשאיר את הידיים מחבקות אותה גם במיטה, כלום לא עוזר. היא לא ישנה יותר מדקה במיטה, גם ביום וגם בלילה. אני מבינה שהיא צריכה עזרה בשלב ההרדמה, אבל מה אפשר לעשות כדי שהיא תמשיך לישון במיטה? תודה

  15. ella

    היי אורטל, תנסי להרדים את התינוקת בעיטוף, זה יכול לעזור. במהלך היום אפשר במנשא, היא ממש צעירה ומותר לה. רוב נחת!!

  16. שרה

    שלום וברכה הבן שלי בן 4 חודשים וישן מצוין בלילה איתי במיטה הוא מתעורר לינוק וממשיך לישון
    אבל במשך היום הוא כמעט ולא יושן הוא נרדם רק בידיים בדרך כלל אחרי הנקה וברגע שאני מניחה אותו במיטה הוא מיד מתעורר מה שקורה שלקראת צהריים הוא כבר עייף ועצבני ולא מצליח לישון אלא אם כן אני מחזיקה אותו עלי כל הזמן

  17. מיכל

    היי אלה. התינוק שלי בן חודשיים וקצת ולאחרונה (בערך בשבועיים- שלוש האחרונים) התחיל לישון לילות שלמים בערך משעה 22:00-23:00 שאז גם עושים מקלחת, אוכל וקצת משחק, מתעורר למחרת בין 7:00-8:00 בבוקר. בשבוע האחרון נהיה לו ממש קשה לישון במהלך היום למרות שהשגרה לא השתנתה. נהיה מאוד קשה להרדים אותו ומלא בכי ועצבנות ולפעמים גם כשכבר נדמה שהוא נכנס לשינה עמוקה ברגע ששמים אותו במיטה הוא מתעורר או ישן במקסימום חצי שעה ומתעורר ולהרדים בחזרה לוקח הרבה זמן. יכול להיות שזה קשור גם לתמ״ל שאולי הפסיק להתאים? מה עושים?? אשמח לעזרתך ותשובתך בבקשה

  18. ella

    היי שרה, נראה שאתם עוברים רגרסיה של גיל 4ח'. זה מצב שדורש שינוי, כי אם לא תשני את הדפוס והילד ימשיך להיות עליך או לינוק כל הלילה ולהיות באי שקט,
    שלא מאפשר לו לישון טוב ביום-קרוב לוודאי תראו החמרה נוספת, מניסיון זה מה שקורה במצבים כאלה.
    אני מזמינה אותך לפנות אלי לייעוץ ולקבל כלים שיאפשרו לך להרגיעו לפני ההרדמות ולהביאו למצב שהוא ישן לפחות 3-4 ש' ברצף בלילה, וגם את. זה אפשרי!
    אפשר להיות איתי בקשר בווטסאפ או דרך האתר.
    אשמח לעזור לכם!!

  19. ella

    היי נוי. נראה שהילדה נרדמת בשעות שלא מתאימות לה או שהיא התרגלה לתנאים מסויימים שכרגע פחות מתאימים לה.
    יש מצב שהיא עוברת קפיצת גדילה. בכל מקרה, יש הרבה דרכים לעזור לה ולכם, אבל קודם חשוב להבין מה קורה במהלך היום ולמה היא לא ישנה.

  20. ella

    היי מיכל. בגיל הזה יש רגרסיות קשות מאוד, כי תינוקות מתחילים לגלות את העולם וגם סובלים לעתים מגזים וכאבי בטן. ייתכן וסדר היום לא מתאים לו, יש עוד כמה סיבות ששווה לבדוק. בכל מקרה,
    חשוב ליצור עבורו תנאים מתאימים לשינה טובה ביום, אפשר עם עזרה עדיין. רק בריאות!!

  21. Dina

    שלום אלה
    התינוק שלי כבר עוד חודש בן שנה, ועדיין לא סיגל לעצמו שינה בריאה, מתעורר כל חצי שעה מקסימום, לפעמים אפילו פחות
    בבית אני ערנית וברגע שמתחיל לנוע מנדנדת שוב, או ממשיכה להניק אם חושבת שאולי רעב, ואז מצליח לישון שעה עד שעה וחצי בעגלה
    אך בגן, זה ממש לא הולך, מסכים לישון מקסימום חצי שעה ולפעמים אפילו פחות, מתעורר והגננת לא מצליחה להחזירו לשינה.
    יש לך עיצה מה אגיד לגננת? היא כבר השלישית שעומדת לזרוק אותו בגלל סיבה זו 🙁

  22. ella

    היי דינה. קודם כל אני שולחת לך חיבוק. העצה הראשונה שלי היא לקבל כלים בהתאמה אישית, ייעוץ מקצועי, כדי שתדעי איך להתחיל בתהליך של שינוי בהרגלים של הילד ובדפוסים שלו ושלך.
    אני לא חושבת שגננות אשמות, הן בהחלט לא מסוגלות להרדים את הילד, כי הוא רגיל להירדם בהנקה או בנדנודים, (אולי יש עוד דרכים בהן הוא נרדם בבית).
    בגן זה לא עובד, ואני מאמינה שברור לך למה.
    אז במקום להמשיך ולתת לילד כל פעם הנקה, או לנדנד כדי להחזיר אותו לשינה במיידי, אני ממליצה בחום להתחיל לאט לאט להרגיל אותו להרדמות בדרך אחרת, עם פחות עזרה,
    כך שהוא יתרגל להרדמות ללא עזרה, בסיום התהליך.
    הניסיון שלי מראה שאם לא עושים שינוי בגיל הזה, הקושי רק הולך ומתעצם והופך לכדור שלג שמאודדד קשה להתמודד איתו כשהילד יגדל. כי אז יתחילו עוד קשיים בהתנהגות, בדיקת גבולות ועו'.
    אז אם את מוכנה לצאת לדרך ומחפשת הכוונה ותמיכה מקצועית-את מוזמנת ליצור איתי קשר בפרטי ואשמח לעזור לך.
    ייתכן ותהליך הזה יקח כמה שבועות, אך בסיומו תרגישי שאיכות החיים שלכם שונה ותגידי שחבל שלא עשית זאת קודם.

    את מוזמנת לקרוא כאן מה כותבים הורים שכבר עברו ייעוצים והפכו את חייהם ליותר קלים ונעימים.
    אני כאן לכל שאלה!!

  23. מיכל

    שלום אלה, הבת שלי בת 3.5 חודשים, ישנה טפו טפו טפו יפה בלילה, אבל ביום מתקשה לישון. בזמן האחרון בפרט היא מתקשה להישאר ישנה אחרי שאני מרדימה אותה בהנקה או על הידיים- כשאני מניחה אותה במיטה היא מיד מתעוררת ואני יכולה לעשות את זה כמה פעמים טובות הלוך וחזור בין הידיים לעריסה ללא הצלחה. בעבר זה לא היה עד כדי כך קשה.. מה אפשר לעשות בסיטואציה הזו?

  24. ella

    היי מיכל. קודם כל המצב שת מתארת מאוד נפוץ בגילאים האלה, ולצערי זה לא משתפר ולא משתנה עד שלא תתחילו ללמד את הקטנטונת להירדם בלי הנקה. ממליצה לעבור תהליך מאוד הדרגתי וקשוב,
    אפשר להתקדם בצעדים קטנים, כדי שהילדה תלמד לישון במיטה שלה ותנומות ארוכות יותר.

    אם תרצי לקבל ייעוץ אישי את מוזמנת ליצור איתי קשר ב"צור קשר" או בווטסאפ. אשמח לעזור לך!

  25. קרן

    שלום אלה הבת שלי בת חצי שנה מתעוררת לאחרונה כל שעה – שעתיים בלילה , ומתקשה לחזור לישון כי לא מוכנה לאכול, גם ביום קשה להרדים אותה וישנה זמן קצר
    זה נהיה לאחרונה כי היו תקופות שכבר ישנה טוב בלילה 6-7 שעות ,(הפסיקה לקחת מוצץ ולכן נרדמת עם אוכל במקום כי זה חסר לה) איך אפשר לגרום לה לישון לבד ורצוף?

  26. ella

    היי קרן, אם הילדה נרדמת עם אוכל-זאת אחת הסבות ליקיצות תכופות בלילה, אבל זה לא הכל.
    אם את רוצה להגיע לשינה של לילות שלמים בלי שהיא תבכה שעות-אני מזמינה אותך לקבל ממני ייעוץ אישי,
    או ללמוד בעזרת קורס אינטרנטי, כך תדעי איך בדיוק לפעול ומה הכי נכון לעשות.
    אם תנסי לעשות שינוי לבד יהיה לך הרבה יותר קשה כי יש המון דברים קטנים שחייבים לשים לב עליהם.
    אשמח לעזור לך

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן