איך להקל על המעבר לשעון החורף עבור התינוק?

בעוד כמה ימים כולנו נעבור לשעון חורף. הורים רבים חוששים שהשינוי הזה יגרום לקטנטנים שלהם לקום מוקדם מאוד בבוקר, ובצדק. בנוסף לשינוי בשעות השינה לעתים גם שעות הארוחה עלולות להשתנות, אך זה מצב זמני, שאמור להסתדר תוך כמה ימים.

לעתים בתקופה הזו של מעבר, תינוקות מתחילים להתעורר מוקדם מאוד בבוקר וזה עלול ליצור קשיים בתפקוד שלהם ושל ההורים במהלך היום. אז כדי למנוע את הקשיים האלה אספתי עבורכם כאן המלצות פרקטיות שיעזרו לכם למנוע מצבים לא נעימים, שגורמים לקטנטן שלכם להתחיל את היום בשעה 4-5 בבוקר.

איך לפעול בשעת ההרדמות ללילה:

  1. שימו לב לסימני עייפות של הקטנטן שלכם. ייתכן והם יופיעו יותר מוקדם כבר ביום הראשון של מעבר לשעון החורף.
  2. תקפידו על שגרת ערב קבועה וטקס שינה קבוע, כדי לעזור לילדכם להסתגל לשינוי ולהעניק לו תחושת בטחון.
  3. אם ברור לכם שהילד נורא עייף, תתחילו בטקס לילה טוב בהקדם, כדי למנוע עייפות קשה.
  4. רצוי לעשות את השינוי בשעת ההרדמות בערב בהדרגה, כדי לאפשר לקטנטן להסתגל אליו מהר יותר.
  5. מומלץ להתחיל את ההרדמה של תינוקכם באיחור של 10-15 דקות כל יומיים-שלושה. בצורה כזאת תגיעו לשעה המקורית בהדרגה, תוך שבוע עד עשרה ימים.

איך למנוע קשיי שינה במהלך היום:

  • נסו להתאים את ההרדמות לתנומות היום לשעות התעוררות בבוקר, כך שזמן הערות של הילד שלכם יהיה מותאם לצרכים שלו.
  • כדאי להתחיל כבר ביום הראשון לאחר את התנומה של הבוקר ב10 דקות-ואז לכל התנומות הבאות (אם תינוקכם ישן יותר מפעם ביום), תאחרו בהתאם.

תזכרו ששינוי הדרגתי יעזור לתינוקכם להסתגל לשעון החורף בצורה יותר מהירה וקלה.

התעוררות בשעות הבוקר:

  • אם ילדכם הקטן תמיד התקשה לקום בבוקר למעון או לגן, קרוב לוודאי שהבעיה תסתדר מעצמה והילד יקום בשעה מתאימה ללא מאבקים.
  • תינוק שתמיד מתעורר מוקדם בבוקר, עלול להקיץ משינה יחד עם זריחת השמש. כדי שלא תאלצו להתחיל את היום שלכם בשעה 4 או 5 בבוקר, שווה להתחיל "להזיז" את השעה של התעוררות בצורה הדרגתית.
  • כדאי להחליט על שעה שבה אתם מוכנים להתחיל את היום.
  • אם תינוקכם קם בשעה 4-4:30 בבוקר, קרוב לוודאי תרצו להחזיר אותו שוב לשינה. מומלץ להחשיך את החדר, ולהקפיד שכל הבית יהיה שקט. אם כל הניסיונות שלכם להחזיר את הקטנטן לשינה לא צלחו –תנו לקטנטן לנוח במיטה לפחות עוד 10-15 דקות ותתחילו בטקס של בוקר טוב בשעה שהחלטתם להתחיל את היום.
  • כדי להרגיל את הילד לטקס בוקר טוב, רצוי לעשות 2-3 פעולות קבועות: לפתוח תריס, לשיר שיר קבוע של בוקר טוב ועוד. גם אם קשה לכם לחייך בשעות המוקדמות האלה, תנסו לשדר לתינוקכם שהכול כשורה, כדי שיתחיל את היום עם מצב רוח טוב.
  • מומלץ לחזור כל יום על הטקס של בוקר באיחור של 10-15 דקות עד שתינוקכם יתרגל לקום בשעה סבירה.

ייתכן והתינוק שלכם יתלונן ויקטר יותר בימים האלה של הסתגלות לשינוי. חשוב לגלות סבלנות ולתת לו יותר יחס, חיבוקים ואהבה, ולזכור שהמצב הזה זמני.

כדאי לדעת שרוב התינוקות מסתגלים יפה לשעון החורף כשעושים את השינוי בצורה הדרגתית. תשמרו על סדר יום קבוע ועל אווירה נעימה ורגועה בבית. אלה התנאים העיקריים שיעזרו לך ולתינוקך לעשות מעבר קל לשעון חורף.

שיהיה לכם חורף נעים ובריא!

 

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
Call Now Button דילוג לתוכן