תינוק לא מוכן להירדם עם אבא ואנשים אחרים-מדריך להורים עייפים

התינוק שלכם לא מוכן להירדם עם אף אחד, פרט לאמא? כך תוכלו לעזור גם לאבא להרדים את הילד, בלי בכי ובלי צרחות.  

אחד המצבים המאתגרים שאני פוגשת לעתים קרובות בקליניקה שלי, הוא המצב שבו התינוק לא מוכן להירדם עם אבא ועם אנשים נוספים, הוא בוכה וצורח המון עד שאמא מגיעה להרדים אותו. זה קורה במשפחות רבות, בעיקר כשהתינוק מקבל הנקה בלי הגבלה, ביום ובלילה.

אני פוגשת כל יום אבות מדהימים שמאוד מעורבים בגידול הילד ובטיפול היומיומי, ועושים זאת בצורה מושלמת. הם נהנים לשחק עם הקטנטן, לטייל איתו, לעשות לקטנטן אמבטיה, מחליפים לו בגדים וחיטולים, ועושים הכל בצורה יוצאת מהכלל, והילדים שלהם משתפים פעולה בכל דבר.

לאומתם ישנם גם אבות שלא מצליחים לעזור לבת הזוג שלכם, ופחות מעורבים בטיפול בקטנטן, כי הם עובדים המון שעות ביום כדי לפרנס את המשפחה. הם מגיעים הביתה מאוחר, וזה מתסכל אותם נורא, כי אין להם זמן איכות ביחד עם הפעוט/ה…

ישנם המון אבות שמאוד רוצים לטפל בילד, להרדים, להחליף בגדים ולקלח, ומנסים לעשות ה-כ-ל בצורה הכי טובה שאפשר!!! אבל התינוק שלהם צורח ולא נותן להם להתקרב אליו ביום ובלילה, או מסכים לשחק במהלך היום, אך מסרב בתוקף להירדם עם אבא, וזה מתסכל ומייאש את כולם. אז הם מנסים למצוא פתרון ולהבין מה לעשות במצב כזה…

5 המלצות לאבא :

  1. קודם כל אל תיקח את זה קשה, זה לא קשור אליך! ייתכן מאוד שהילד התרגל לקבל המון חום וקרבה מאמא שלו, וזה טבעי, כי היא נמצאת איתו רוב היום בחודשים הראשונים אחרי הלידה.
  2. תנסה למצוא זמן למשחק משותף עם התינוק/ת שלך במהלך היום, כדי לתת לו כמה שיותר חום ואהבה ולחזק את תחושת הבטחון שלו. תשקיע בזה לפחות כמה ימים.
  3. תתחילו את האמבטיה עם אבא, כאשר הקטנטן נהנה ומרגיש נינוח.
  4. מומלץ לעשות לקטנטן את הטקס לפני ההרדמות, בדיוק כפי שבת הזוג שלך עושה זאת, כולל הלחישה או שיר ערש קבוע, נדנודים בידיים אם הוא זקוק לכך.
  5. תשקיעו ביצירת אווירה נעימה ורגועה בזמן ההרדמה, אל תלחמו עם הילד/ה, כי מלחמות בזמן ההרדמה גורמות להמון יקיצות בלילה.

המלצות לאמא:

  1. שתפי את בן הזוג שלך בכל מה שאת עושה בשעות ההרדמות, מה מרגיע את הילד, מה הוא אוהב, ומה לא מתאים לו. כשבן הזוג שלך יחזור על הפעולות שאת עושה, רוב הסיכויים שהקטנטן ישתף פעולה יותר, ויירדם עם אבא בלי לבכות הרבה.
  2. אם הקטנטן נרדם תמיד בנדנודים או בהליכה בידיים, או עם בקבוק, שווה לתת לאבא לעשות את ההרדמה, כשאת נמצאת מחוץ לחדר. רוב התינוקות מאוד אוהבים להירגע בידיים של אבא, ולקבל ממנו חיבוק עוטף, מכל הלב. אז תני לבן זוגך לעזור לילד להירדם, תסמכי עליו.
  3. אם ראיתם שהקטנטן נרדם עם אבא והם מסתדרים יפה ביחד, כדאי לך לצאת מהבית בשעות האלה כדי להתאוורר, להיפגש עם חברה, או לעשות ספורט. לעתים קרובות דווקא כשאמא נמצאת מחוץ לבית, התינוק מבין שהיא לא נמצאת לידו, הוא מפסיק להתנגד ולצרוח, ונרדם עם אבא.

אם הניסיונות הראשונים של הרדמה עם אבא מביאים לבכי גדול, המון צרחות ותסכול, והקטנטן לא אוהב את הרעיון, אל תוותרי ואל תרוצי מיד "להציל" את הילד, כדי שלא יחשוב שהרדמה עם אבא זה דבר רע. תהיי סבלנית, ורגועה, עד כמה שניתן. שינוי בהרגלים דורש זמן, המון סבלנות, ולא קורה ביום אחד.

לעתים התהליך הזה של הסתגלות לשינוי, נמשך כמה ימים או שבועות, זה מאוד שונה מילד לילד. כמו כל שינוי בהרגלים, הוא דורש התמדה, המון סבלנות, והקשבה לילד, ולחושים שלכם.

המלצה: אם כל הניסיונות שלכם להביא את הפעוט להרדמות עם אבא או עם בני המשפחה הנוספים מביאות לצרחות ובכי היסטרי, שווה לעצור את הכל ולחשוב על שינוי כיוון. אל תתנו לפעוט לבכות ולצרוח המון. חבל שהוא יבין שהרדמות עם אבא או עם בני המשפחה הנוספים היא מצב לא נעים, שמפחיד או מלחיץ אותו נורא. שווה לחשוב על שיטה אחרת להרדמות, או לקבל עזרה והכוונה מקצועית, כדי להבין מדוע הילד לא מסכים להירדם עם אבא, ואיך אפשר להקל עליו ועליכם, הורים יקרים.

מעוניינים לקבל פרטים על שיטה הדרגתית, עדינה ורכה, בעזרתה אלפי משפחות כבר הצליחו להגיע להרדמות קלה ונעימה, בלי בכי, ולשינה של לילות שלמים? אם נמאס לכם לסבול, צרו איתי קשר בהודעה כאן או בווטסאפ ואשמח לעזור לכם!

תקראו מאמרים נוספים שיכולים לעזור לכם:

11 המלצות שיעזרו לכם לשפר את השינה של הילדים שלכם 

תינוק לא נרדם-כלים להקלה על הקטנטן ועל ההורים  

 

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן