7 סימנים לכך שהגיע הזמן ללמד את התינוק שלכם להירדם לבד

אחת הבעיות הנפוצות ביותר שהורים עייפים מדווחים לי עליה בפגישות ושיחות בקליניקה שלי, היא שהתינוק שלהם מתעורר בלילה המון פעמים בבכי, ומתקשה לחזור לשינה.

ברוב המקרים אני מגלה שיקיצות רבות בלילה קשורות לקושי של תינוק להירדם בלי עזרה, וזה אומר שהוא דורש נדנודים בידיים, נענוע במיטה, קפיצות על כדור, הרדמות עם בקבוק, או הנקה ועוד…

המצבים האלה מאוד נפוצים אצל תינוקות ופעוטות. לעתים קרובות הכל מתחיל בחודשים הראשונים אחרי הלידה, כשקטנטן נורא סובל מגזים וכאבי בטן, והורים עושים הכל כדי שהוא יצליח לישון. הבעיה שעם הזמן ההרגלים האלה נכנסים למצב של הטמעה, והופכים לדרך היחידה שמאפשרת הרדמות ללא בכי.

אז הנה 7 סימנים שהיגיע הזמן ללמד את התינוק להירדם לבד:

1- התינוק שלכם מתעורר המון בלילה. חלק גדול מתינוקות מתעוררים בלילה בשנה הראשונה. רובם מתעוררים לאכול פעם-פעמיים עד גיל 10-12חודשים, וזה לא חריג. אבל אם הקטנטן מתעורר ולא מצליח לחזור לשינה בלי נענוע על הכדור או בידיים, בעגלה, או במיטה,

או רוצה להירדם עם בקבוק, או בהנקה, חשוב ללמד אותו להירדם ללא עזרתכם. כי רק אם ההרדמות שלו תהיה עצמאית, הוא יצליח לישון לילות שלמים, וזה כלל ברזל.

2- ההרדמות של הקטנטן שלכם הפכה לקשה, ומתישה, ונמשכת שעה או יותר. הנענועים או הליכה, או קפיצות על הכדור כבר לא עוזרים, ואתם צריכים לחפש דרך אחרת, יעילה יותר, להרדים אותו, ולעתים קרובות יש לכם תחושה ששום דבר לא עובד.

3- התינוק שלכם לא רגוע, בוכה ומקטר המון ביום ובלילה, או דורש ידיים כל הזמן. לרוב תינוק שלא ישן מספיק ביום ובלילה יקטר, יבכה ויתלונן, הרי הוא לא יכול להגיד שקשה לו, או שהוא רוצה לישון. לכן מומלץ לשים לב איך הסדר היום שלו נראה, כמה שעות הוא ישן במהלך היום, וללמד אותו להירדם בלי עזרה.

4- אתם עייפים, מתסכלים, ומרגישים שקשה לכם לתפקד בבית ובעבודה, כי מחסור בשעות שינה גורם לכם להיות פחות רגועים, ולהרגיש חסרי סבלנות, ואולי גם חסרי אונים.

5- אתם מרגישים ששינה של תינוקכם הפכה לנושא שמדאיג ומלחיץ אתכם, ולעתים קרובות הרדמות שלו דורשת המון אנרגיה, זמן, ומאמץ רב, ואתם כל הזמן נלחמים עם הקטנטן כדי שיצליח לישון, או מרגישים שאתם במרדף אחרי שעות שינה שלו.

6-האווירה בביתכם הפכה לפחות רגועה, ופחות נעימה, ולעתים קרובות אתם מתווכחים עם בן/בת הזוג, ואין לכם זמן לבילוי עם בן/בת הזוג, ועם הילדים הגדולים.

7-אתם שמים לב שהמצב הופך ליותר ויותר קשה, כי התינוק המדהים שלכם דורש יותר יחס, ובוכה יותר בשעת ההרדמות. אולי אתם בתחושה שאתם לא נהנים עם הקטנטן, ולא מצליחים להעניק לו כל החום ואהבה שאתם רוצים, בגלל שעייפות והתסכול משתלטים עליכם,

ואתם רוצים לשפר את המצב.

*** חשוב לציין שאני ממליצה להתחיל ללמד את התינוק להירדם ללא עזרה לא לפני גיל 5 חודשים, כי סביב הגיל הזה כל המערכות בגוף מגיעות לבשלות, ומאפשרות להגיע לשינוי המיוחל, בלי שהקטנטן יבכה ויצרח.

כדאי לדעת שהסימנים האלה שפרטתי במאמר הם די שכיחים, ואתם ממש לא לבד! המון הורים נמצאים במצב דומה, ומחפשים את הדרך היעילה ביותר להקל על המשפחה שלהם.

החדשות הטובות הן שאפשר להביא להקלה משמעותית ולטווח ארוך, ולהגיע להרדמות קלה ופשוטה יותר, אחרי חיבוק ונשיקה, בכדי שיישאר לכם המון זמן לנוח וליהנות בערב עם בן/בת הזוג, וגם לישון לילות שלמים ורגועים. וכל זאת בלי לתת לקטנטן שלכם לבכות שעות במיטה, בשיטה עדינה ומותאמת אישית לפעוט שלכם.

אם אתם מוכנים להשקיע, ומעניינים לשמוע פרטים על חבילת ייעוץ ייחודית שבניתי הרשמו לשיחת יעוץ לחצי שעה בטלפון  במתנה כאן או שלחו לי הודעה דרך "צור קשר"

 

 

אוסף של מאמרים נוספים על בעיות  שינה אצל תינוקות וילדים

 

מאחלת לכם לישון לילות שלמים ורגועים,

באהבה,

אלה גרשטיין- אחות מוסמכת, יועצת שינה
מומחית במתן כלים לשיפור תזונה והתפתחות התינוק

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן